NOWA MAZDA CX-5

CX-5 idealnie wyraża Jinba Ittai, czyli jedność kierowcy z samochodem, oraz antropocentryczny projekt i myśl technologiczną japońskiego producenta. CX-5 nie tylko zdobyła uznanie za swoją dynamiczną stylistykę, osiągi i radość z jazdy, ale także zyskała status kluczowego gracza w gamie modelowej Mazdy, odpowiadając za jedną czwartą rocznej sprzedaży koncernu na świecie. Do dziś nabywców znalazło ponad półtora miliona egzemplarzy CX-5 na 120 rynkach.

2017-05-19 00:00:00

Debiutująca w 2012 roku Mazda CX-5 była pierwszym modelem marki, który mógł się pochwalić pełnym pakietem rozwiązań technologicznych SKYACTIV i zaprojektowanym zgodnie z zasadami stylistyki KODO – Dusza Ruchu.

CX-5 idealnie wyraża Jinba Ittai, czyli jedność kierowcy z samochodem, oraz antropocentryczny projekt i myśl technologiczną japońskiego producenta. CX-5 nie tylko zdobyła uznanie za swoją dynamiczną stylistykę, osiągi
i radość z jazdy, ale także zyskała status kluczowego gracza w gamie modelowej Mazdy, odpowiadając za jedną czwartą rocznej sprzedaży koncernu na świecie. Do dziś nabywców znalazło ponad półtora miliona egzemplarzy CX-5 na 120 rynkach.

Na podwalinach tego sukcesu, nowa Mazda CX-5 wznosi się o poziom wyżej, za sprawą licznych udoskonaleń konstrukcyjno-stylistycznych oraz jeszcze bogatszej oferty technologii SKYACTIV. Dzięki temu najnowsza odsłona modelu to niezwykle stylowy, nowoczesny i inteligentny technologicznie samochód, który przenosi przyjemność posiadania i jazdy autem klasy SUV w zupełnie nowy wymiar.

STYLISTYKA NADWOZIA

Nowa Mazda CX-5 wynosi wyjątkową filozofię projektową KODO – Dusza Ruchu na wyższy poziom, dzięki czemu nowa generacja modelu zyskuje jeszcze bardziej wyrazisty i dynamiczny charakter.

Jednym z elementów, które umożliwiły osiągnięcie stylistycznego celu, jakim było opracowanie prostej acz odważnej, dojrzałej i eleganckiej formy, jest zmodyfikowana i bardziej trójwymiarowa stylistyka przedniej części nadwozia. Wygładzono boczne linie przewężenia oraz opracowano bardziej płynną i jednolitą kompozycję płaszczyzn nadwozia, co przyniosło znakomity efekt w postaci jeszcze bardziej atrakcyjnej gry świateł i cieni na panelach karoserii. Aby w jeszcze większym stopniu zintensyfikować to wrażenie, Mazda wprowadziła do palety nowy kolor Soul Red Crystal.

Stanowi on rozwinięcie dostępnego poprzednio, niezwykle popularnego lakieru Soul Red Premium Metallic, oferując o 20% intensywniejszy refleks świetlny oraz o około 50% większą głębię koloru.

FUNKCJONALNOŚĆ WNĘTRZA

Projekt kabiny nowej Mazdy CX-5 powstał z myślą o nierozpraszającej kierowcę ergonomii. Wyróżnia się on przestronnością, drobiazgowym dopracowaniem detali oraz najwyższą jakością materiałów i perfekcyjnym dopasowaniem poszczególnych elementów.

Zmodyfikowano konstrukcję wszystkich foteli, dzięki czemu oferują one teraz jeszcze lepsze podparcie ciała, wyższy komfort podróżowania oraz znacząco ograniczają zmęczenie, nawet podczas długiej jazdy.

Po raz pierwszy w Maździe dostępna będzie również elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika*, którą obsługuje się przy pomocy przełączników umieszczonych zarówno na samej pokrywie, jak i w kabinie. Pokrywę można również otwierać i zamykać przy pomocy przycisku w pilocie systemu bezkluczykowego dostępu. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość wyboru stopnia otwarcia pokrywy, zgodnie z potrzebami użytkownika.

Następna nowość to 7-calowy ekran dotykowy wykorzystujący technologię Optical Bonding, czyli wypełnienia żywicą szczeliny między modułem LCD a panelem dotykowym, co pozwala znacznie zredukować refleksy świetlne i zdecydowanie poprawia czytelność prezentowanych treści.

Nowa Mazda CX-5 posiada również nową kierownicę, która jeszcze lepiej i pewniej leży w dłoniach i dodatkowo posiada system podgrzewania wieńca*. Natomiast szybę czołową wyposażono w system odladzania wycieraczek*. Kolejnym udogodnieniem jest funkcja automatycznego składania lusterek zewnętrznych po zaryglowaniu zamków drzwi przy pomocy przycisku na pilocie systemu bezkluczykowego dostępu* (Mazda Advanced Keyless Entry).

Dostępne są teraz trzy konfiguracje kolorystyczne kabiny* z czarną tapicerką materiałową oraz czarną lub białą tapicerką ze skóry naturalnej. Nowo zaprojektowana deska rozdzielcza łączy w sobie ciepło typowe dla drewna oraz solidność i wytrzymałość metalu.

DYNAMIKA JAZDY

Dynamika jazdy CX-5 to obszar, w którym najwyraźniej uwidacznia się antropocentryczny charakter koncepcji jedności kierowcy z samochodem (Jinba Ittai) oraz filozofii projektowej Mazdy.

Szczególną uwagę poświęcono redukcji poziomu hałasu, drgań i wibracji (NVH) w kabinie. Znacząco obniżono poziom hałasu drogowego o niskiej częstotliwości oraz szumu wiatru i opon, dzięki czemu wnętrze nowej Mazdy CX-5 jest bardzo dobrze wyciszone i nawet podczas szybkiej jazdy umożliwia swobodne prowadzenie rozmowy.

Dzięki dalszym udoskonaleniom konstrukcji nadwozia (SKYACTIV-BODY), podwozia (SKYACTIV-CHASSIS) oraz technologii SKYACTIV VEHICLE DYNAMICS, w jeszcze większym stopniu poprawiono dynamikę i przewidywalność reakcji, tym samym gwarantując poczucie całkowitej kontroli nad samochodem, którego każda reakcja na ruch kierownicy czy naciśnięcie pedału przyspieszenia lub hamulca idealnie odpowiada intencjom kierowcy.

Konstrukcja SKYACTIV-BODY w nowej Maździe CX-5 wyróżnia się jeszcze większą sztywnością i odpornością klatki nadwozia na skręcanie (+15% w porównaniu z poprzednią generacją modelu), co pozwala zredukować opóźnienie reakcji na ruch koła kierownicy.

Modyfikacjom poddano także układ kierowniczy, hamulcowy oraz zawieszenie kół, które wchodzą w skład struktury podwozia SKYACTIV-CHASSIS. W jeszcze większym stopniu poprawiono przewidywalność reakcji i komfortu prowadzenia, z jakich słynęła poprzednia generacja CX-5, potęgując przyjemność z jazdy w stylu Jinba Ittai.

Wzbogacona o system G-Vectoring Control (GVC), czyli pierwszą technologię z pakietu SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, nowa Mazda CX-5 jest teraz jeszcze bardziej komfortowa, dynamiczna i dopracowana.

ZNAJDŹ NAS: