RENAULT KANGOO Z.E.: PRZYSZŁOŚĆ, W KTÓREJ SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH NIE TRZEBA BĘDZIE PODŁĄCZAĆ DO GNIAZDKA

Renault we współpracy z firmą Qualcomm Technologies zademonstrowało dynamiczne bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych (DEVC) z mocą 20 kilowatów przy prędkości 100 kilometrów na godzinę.

2017-05-27 00:00:00

Renault przeprowadziło pokaz dynamicznego bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych (DEVC), które umożliwia ładowanie akumulatorów samochodów w trakcie jazdy. Przy projektowaniu systemu DEVC do dynamicznego ładowania pojazdu elektrycznego prądem o mocy 20 kilowatów przy prędkościach 100 km/h i wyższych, Renault współpracowało z Qualcomm Technologies i Vedecom. Na torze testowym dwa samochody Renault Kangoo Z.E. korzystały jednocześnie z ładowania w obu kierunkach toru testowego. Demonstracje dynamicznego ładowania odbyły się na stumetrowym torze testowym zbudowanym przez firmę Vedecom w Satory, w Wersalu pod Paryżem, w ramach projektu FABRIC*. Qualcomm Technologies i Vedecom wbudowały w eksperymentalny tor główną część systemu DEVC, zaś Renault zamontowało drugą część systemu w dwóch samochodach Renault Kangoo Z.E. System DEVC wkrótce zostanie przekazany firmie Vedecom do testowania w ramach projektu FABRIC. Podczas prób będzie oceniane działanie i sprawność przesyłu energii do pojazdów w szerokiej praktyce, w tym identyfikacja i dopuszczenie pojazdu do ładowania w chwili wjechania na trasę ładowania, uzgadnianie poziomu mocy pomiędzy torem i samochodem oraz prędkość i ustawienie pojazdu względem toru.
FABRIC to projekt o wartości 9 mln euro, częściowo finansowany przez Unię Europejską i służący badaniu możliwości technicznych, uzasadnienia ekonomicznego oraz długofalowych perspektyw społecznych i środowiskowych bezprzewodowego ładowania DEVC. Projekt został uruchomiony w styczniu 2014 roku i potrwa do grudnia 2017 roku. W projekt zaangażowane jest konsorcjum 25 partnerów z dziewięciu krajów europejskich, w tym producenci z branży motoryzacyjnej, dostawcy i organizacje z sektora motoryzacji, infrastruktury drogowej i energetycznej. Głównym celem FABRIC jest przeanalizowanie możliwości działania bezprzewodowego systemu DEVC jako sposobu na zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.


Udział w tym ekscytującym projekcie umożliwił nam testowanie i prowadzenie dalszych badań nad dynamicznym ładowaniem, przy użyciu naszych pojazdów Kangoo Z.E. – powiedział Eric Feunteun, dyrektor programu pojazdów elektrycznych w koncernie Renault. – Nasi inżynierowie bardzo ściśle współpracują z zespołami z Qualcomm Technologies i Vedecom nad przeprowadzeniem demonstracji systemu DEVC w ramach projektu FABRIC. Dynamiczne ładowanie postrzegamy jako doskonałe ułatwienie w przyszłości korzystania z pojazdów elektrycznych oraz ich dostępność dla każdego użytkownika. Jesteśmy wynalazcami. Nasza domena to bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych.Ta demonstracja ładowania bezprzewodowego stanowi wyraz naszej pracy – powiedział Steve Pazol, wiceprezes i dyrektor generalny pionu Wireless Charging w firmie Qualcomm Incorporated. – Jestem niezmiernie dumny z tego, co udało nam się osiągnąć. Połączenie globalnego zespołu ekspertów i technologii Qualcomm Halo Technology, obejmującej wszystkie aspekty systemów WEVC, niezależnie od zastosowanych technologii elektromagnetycznych, umożliwiło nam przesunięcie granic tego, co możliwe, a także nakreślenie naszej wizji transportu w miastach przyszłości”.

* FABRIC oznacza analizę wykonalności i opracowywanie rozwiązań ładowania wbudowanych w drogę dla celów przyszłych pojazdów elektrycznych (FeAsiBility analysis and development of on-Road chargIng solutions for future electriC vehicles).

ZNAJDŹ NAS: