Volkswagen Arteon - prezentacja prasowa

To przełomowy samochód we współczesnej historii Volkswagena. Jeszcze nigdy niemiecki koncern nie miał w swojej ofercie samochodu łączącego praktyczność z tak przestronnym – zwłaszcza dla pasażerów tylnej kanapy – wnętrzem i ogromnym bagażnikiem o pojemności 563 / 1557 litrów oraz… no właśnie, tak wyjątkowym stylem.

2017-06-24 17:19:17

Jedni mówią, że osiągnięto tu już poziom estetyki, typowy dla włoskich projektów, inni że to jednak przesada. O gustach nie będziemy dyskutować, sprawdzamy więc nowego Arteona na bardzo krętych i wymagających drogach Szwajcarii, Włoch i Francji. Pomaga nam w tym 2-litrowy silnik TSI o mocy 280 KM i napęd 4Motion. Ten zgrany tandem rozpędza auto do setki w 5,6 s.

Arteon, czyli duża limuzyna w sportowym stylu z przebogatym wyposażeniem w systemy asystujące, jak proaktywna ochrona pasażerów, zmniejszając skutki wypadków. Teraz także w razie najechania na samochód z tyłu. Emergency Assist spróbuje obudzić kierowcę, gdy ten zaśnie lub zasłabnie. Jeśli to nie pomoże – samochód zatrzyma się sam, zjeżdżając w dodatku na prawy lub – jeśli będziemy w Anglii – prawy pas. Pokładowy komputer odczytuje znaki, nawigacja pamięta ograniczenia prędkości, a oba systemy naraz sprawiają, że Arteon dostosowuje na bieżąco prędkość jady do obowiązujących ograniczeń. Nie zawsze mu jeszcze wychodzi, ale to chyba tylko kwestia czasu.

Reflektory wiedzą kiedy będzie zakręt i odpowiednio wcześniej przygotują jego optymalne oświetlenie. Komputer na bieżąco i bardzo dokładnie ustala też sytuację na drodze i dostosowuje do niej trasę przejazdu zawczasu ogranicza prędkość i przygotowuje się na hamowanie.

Czy to już klasa premium? W Volkswagenie skromnie mówią „Pozwólmy o tym zdecydować klientom”. Czekamy zatem na ich reakcje. Samochód trafił właśnie do polskich salonów sprzedaży i ma konkurować z Audi A5

Sportback. Wewnętrznie, w ramach jednego kocernu.

Do wyboru sześć wersji silnikowych. Trzy odmiany benzynowe: 1.5 TSI (150 KM z funkcją odłączania cylindrów), 2.0 TSI (190 KM) i 2.0 TSI (280 KM), a także trzy warianty wysokoprężne 2.0 TDI (150, 190 i 240 KM).Ceny Arteona startują z poziomu 127 690 zł, za wersję 1.5 TSI. Testowana, 280-konna wersja to ponad 200 000 zł.

Więcej na temat modelu "top of the line" Volkswagena przeczytacie w wakacyjnym wydaniu magazynu Flota. 

GALERIA

ZNAJDŹ NAS: