Klasa X z silnikiem V6 i stałym napędem na wszystkie koła już w Polsce​

Od 30 lipca 2018 r. można zamówić najbardziej zaawansowany model z liniami wyposażenia PROGRESSIVE i POWER w Europie. W Polsce ceny za X 350 d 4MATIC zaczynają się od 173 600 PLN netto (213 528 PLN z VAT) za wersję PROGRESSIVE. Luksusowa wersja POWER kosztuje od 183 800 PLN netto (226 074 PLN z VAT).

2018-08-06 15:40:38

Klasa X z sześciocylindrowym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS i stałym napędem na wszystkie koła 4MATIC wszędzie zachwyca wyjątkową dynamiką, pewnością siebie i stylowym wyglądem. Nowy flagowy model X 350 d 4MATIC (orientacyjne dane: łączne zużycie paliwa: 9,0 l / 100 km, łączna emisja CO2: 237 g / km) rozwija 190 kW (258 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Ten solidny pickup przyspiesza od 0 do 100 km w 7,9 sekundy. Stały napęd na wszystkie koła zapewnia wysoki poziom stabilności jazdy i dynamikę zarówno na drodze, jak i poza nią – nawet na mokrym i zimowym asfalcie. Wybór trybu reakcji silnika i skrzyni biegów, od komfortowego po sportowy, jest na wyciągnięcie ręki. Dzięki temu model X 350 d 4MATIC stanowi idealne połączenie sportowego charakteru i praktyczności – odpowiadając w ten sposób na wszelkie wyzwania, jakie niesie różnorodność dzisiejszego stylu życia.

Mercedes wśród pickupów oferuje wyjątkowe możliwości terenowe, dużą ładowność i ogromną siłę uciągu, a także komfortową i dynamiczną jazdę na drodze. Za ten wysoki poziom osiągów w dużej mierze odpowiada szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi i wyrafinowane komfortowe zawieszenie. Składa się z ramy typu drabinkowego, niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnym wahaczem, osi tylnej ze sztywną sekcją i sprężyn śrubowych na obu osiach. W połączeniu z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 190 kW (258 KM) i stałym napędem na wszystkie koła, nowa Klasa X 350d 4MATIC zapewnia dodatkową porcję radości z prowadzenia i dynamiki jazdy zarówno na drodze, jak i poza nią.

Doskonała wydajność i szybka zmiana biegów

3-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem common-rail imponuje mocą. Maksymalny moment obrotowy 550 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 1400 do 3200 obr / min. Oznacza to, że wysoki moment obrotowy jest dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Niezależnie od tego, czy chodzi o sportowy styl jazdy, komfortowe dalekie podróże, czy jazdę terenową w trudnych warunkach – V6 zawsze zapewnia spokojny i wydajny napęd. Jego wyjątkowe cechy to lekka konstrukcja, jednostopniowa turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, zapewniająca szczególnie zwinną reakcję silnika, oraz innowacyjna powłoka gładzi cylindrowych NANOSLIDE®, stosowana również w Formule 1.

Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS w standardzie, wraz z manetkami zmiany biegów na kierownicy, działa bez przerw w dostawie mocy podczas zmiany biegów. Poprawia to prowadzenie na pochyłościach, w terenie i podczas holowania przyczepy. Kolejne zalety to szybka zmiana biegów i niski poziom prędkości obrotowej silnika. Ma to pozytywny wpływ, szczególnie jeśli chodzi wydajność i poziom hałasu. Szeroki rozstaw kół zapewnia indywidualne wrażenia z jazdy za pośrednictwem systemu DYNAMIC SELECT. Ręczne zmiany biegów są również możliwe za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy.

DYNAMIC SELECT dla indywidualnego wyboru właściwości jezdnych

W ramach systemu DYNAMIC SELECT, który jest montowany standardowo, X 350 d 4MATIC wyposażony jest w przełącznik trybu jazdy, dotychczas rzadko dostępny w segmencie pickupów. Kierowca może zmieniać charakterystykę jazdy jednym ruchem palca, wybierając jeden z pięciu trybów – od spokojnego i komfortowego po sportowy i dynamiczny. Tryby te modyfikują reakcję silnika, punkty zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów i funkcję ECO start / stop:

• Comfort: Ten tryb włącza się automatycznie po uruchomieniu silnika. Zapewnia komfort, podkreślając harmonijne charakterystyki przyspieszenia, jak również wczesne punkty zmiany biegów.

• Eco: 7G-TRONIC PLUS zmienia przełożenia przy szczególnie niskich prędkościach obrotowych silnika.

• Sport: silnik reaguje błyskawicznie na otwarcie przepustnicy. Automatyczna skrzynia biegów wykorzystuje cały zakres prędkości silnika, aby zmieniać biegi i dokonuje zmiany przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.

• Manual: Automatyczną skrzynię biegów można obsługiwać ręcznie za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy. Umożliwia to znacznie krótszy czas przełączania niż w trybach Comfort i Eco.

• Offroad: Ten tryb jest odpowiedni do jazdy w trudnym terenie. Oferuje wyższe punkty przełączania biegów i bardziej płaską, a więc bardziej precyzyjnie regulowaną krzywą charakterystyki przyspieszenia.

Radość z jazdy i cisza jak w samochodzie osobowym

1632 milimetrów z przodu i 1625 milimetrów z tyłu – Klasa X ma szerszy rozstaw kół niż większość konkurentów. Zapewnia to idealne warunki dla optymalnej stabilności jazdy i umożliwia pokonywanie zakrętów z wyższą prędkością. 3150 milimetrów długości rozstawu osi to również więcej niż w przypadku wielu średniej wielkości pickupów. Zmniejsza to wibracje podczas podróży i zapewnia płynną jazdę i niezawodną stabilność wzdłużną.

Solidna rama drabinkowa daje podstawę do przewozu ciężkich ładunków transportowych i do trudnych zadań terenowych. Zawieszenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby z jednej strony osiągnąć wysoki poziom dynamiki pojazdu i komfort jazdy na równi z samochodami osobowymi Mercedes-Benz na drodze, a z drugiej zapewniać maksymalną zdolność do jazdy terenowej w połączeniu z napędem na wszystkie koła 4MATIC . Podwójne wahacze w przedniej osi gwarantują Klasie X wysoką dynamikę, niski poziom hałasu drogowego i wibracji opon oraz maksymalną zdolność do jazdy w terenie. Stabilizatory poprzeczne redukują przechyły nadwozia. Ponieważ przednia oś jest odłączona, niezależne zawieszenie kół minimalizuje drgania przenoszone na nadwozie pojazdu, dzięki czemu prowadzenie jest wygodne, a poziom hałasu niski. Pięć wahaczy w osi tylnej zapewnia precyzję i komfort, jeśli chodzi o przyczepność nawet w najtrudniejszym terenie. Prześwit jest duży, ponieważ obudowa osi podnosi się, gdy tylko koło przejedzie przez przeszkodę. Dzięki dobrej artykulacji osi i długim skokom sprężyn śrubowych, kontakt między podłożem a kołami jest tak dobry, jak tylko to możliwe. Wyjątkowa sztywność tej konstrukcji zapewnia precyzyjną kontrolę kół i wysoki poziom komfortu jazdy na drodze.

Dzięki precyzyjnemu dopasowaniu zawieszenia, specyficznym wzmocnieniom konstrukcyjnym na ramie i karoserii oraz wszechstronnemu systemowi uszczelniania, Klasa X oferuje swoim pasażerom poziom wyrafinowania na równi z pojazdem np. Klasy V.

Kompleksowa gama urządzeń bezpieczeństwa

Klasa X oferuje szeroką gamę funkcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo, rzadko spotykanych w tym segmencie. Podstawą wysokiego poziomu ochrony pasażerów jest szczególnie solidna karoseria z wytrzymałą kabiną pasażerską i konstrukcją, której przednie i tylne części są w stanie absorbować energię poprzez selektywne odkształcenia. Standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa biernego obejmuje siedem poduszek powietrznych i system mocowania i-Size dla dwóch fotelików dziecięcych. Dwa systemy: Active Brake Assist oraz Traffic Sign Assist, wspierają kierowcę, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo i wygodę. Dla X 350 d 4MATIC – jako topowego modelu Klasy X – dostępny jest również Active Lane Keeping Assist. Dodatkowo dostępna jest stabilizacja przyczepy ESP, system monitorowania ciśnienia w oponach, system alarmowy, tempomat i reflektory LED, które zapewniają najjaśniejszy strumień świetlny w segmencie dzięki sześciu diodom LED. Kamera cofania lub kamera 360° są dostępne jako opcje. 

Dwie linie wyposażenia dla X 350 d 4MATIC

Model X 350 d 4MATIC jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia PROGRESSIVE i POWER, które wyznaczają nowe standardy komfortu i postrzeganej wartości w segmencie średnich pickupów. Różnią się one wyglądem, poziomem wyposażenia i funkcjonalnością. W obu liniach flagowy model Klasy X posiada standardowo system KEYLESS-GO i 2-strefową klimatyzację THERMOTRONIC.

Linia PROGRESSIVE obejmuje standardowo: 17-calowe 6-ramienne obręcze kół ze stopu metali lekkich, otwory wentylacyjne chromowane na srebrno, skórzaną kierownicę i hamulec postojowy, siedzenia w czarnym obiciu Posadas (opcjonalnie sztuczna skóra ARTICO / mikrofibry DINAMICA), system Audio 20 USB i system 8 głośników.

Mercedes me connect – inteligentnie połączony z siecią

Dzięki modułowi komunikacyjnemu z zainstalowaną na stałe kartą SIM, kierowcy Klasy X na ponad 20 rynkach europejskich korzystają z kompleksowej oferty usług Mercedes me connect i są w stanie uzyskać dostęp do pojazdu za pomocą smartfona. Usługi obejmują informacje o ruchu na żywo (Live Traffic Information), telefon alarmowy awaryjnych Mercedes-Benz, standardowe usługi zarządzania przeglądami, pomoc w razie wypadku (Accident Recovery) lub awarii (Breakdown Management) oraz usługi zdalnego pobierania statusu i monitorowania pojazdu. Obejmuje to lokalizację zaparkowanego samochodu, śledzenie go i geofencing. Usługi można wygodnie konfigurować i zarządzać nimi za pośrednictwem portalu Mercedes me lub aplikacji Mercedes me. 

Mercedes-Benz X 350 d 4 MATIC

Silnik

Liczba cylindrów / układ 3,0-litrowy silnik z turbodoładowaniem V6

Pojemność skokowa w cm3 2987

Średnica cylindra x skok mm 83 x 92

Moc nominalna kW / KM 190 [258] przy 3400 obr. / min

Max. moment obrotowy Nm 550 przy 1400-3200 obr. / min

Stopień sprężania 15,5

Układ napędowy

Skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS z manetkami zmiany biegów na kierownicy i funkcją ECO start / stop

Wskaźniki tylna oś 3,357

Wymiary i ciężary

Rozstaw osi mm 3150

Szerokość toru jazdy (rozstaw kół) – przód / tył mm 1632/1625

Długość mm 5340

Szerokość mm 1920

Wysokość mm 1819

Masa własna kg 2285

Ładowność kg 965

Masa całkowita pojazdu kg 3250

Średnica zawracania 13.4

Pojemność zbiornika / z czego rezerwa l 73/10

Wydajność i zużycie paliwa

Przyspieszenie 0-100 km / h 7,9

Prędkość maksymalna km / h 205

Orientacyjne dane:

zużycie paliwa

(miejskie / pozamiejskie / w cyklu mieszanym) l / 100 km 10,2 / 8,3 / 9,0

Orientacyjne dane:

Mieszana emisja CO2 g / km 237

Klasa X posiada certyfikat pojazdu użytkowego (N1).

ZNAJDŹ NAS: