Volkswagen Group Polska umacnia się na pozycji lidera sprzedaży nowych samochodów

Po wrześniowych wynikach rejestracji samochodów Volkswagen Group Polska utrzymuje pozycję lidera rynku samochodów nowych w Polsce. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku VGP odnotowała wzrost udziału w rynku do 29 proc. Jest to wzrost o 1,3 proc. w stosunku do wyniku w analogicznym okresie ub. roku. Wrześniowe wyniki potwierdziły przewidywania ekspertów. Znaczący spadek całej branży w tym miesiącu jest związany z wejściem w życie nowej procedury homologacji WLTP.

2018-10-10 14:05:56

Mimo zmniejszonych dostaw do klientów we wrześniu, Grupa może uznać pierwsze dziewięć miesięcy 2018 r. za udane. W tym okresie zarejestrowano 117 201 samochodów marek koncernu Volkswagen w Polsce (wzrost o 18,7 proc.). Również udział w rynku pozostaje na satysfakcjonującym poziomie, wynoszącym 29 proc. (wzrost o 1,3 proc. rok do roku).

– Wprowadzenie nowej normy homologacji samochodów WLTP wpłynęło na sprzedaż samochodów wszystkich producentów praktycznie w całej Europie – tłumaczy dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. – Nadchodzące miesiące będą okresem ciężkiej pracy dla nas. Mimo to wierzę, że ten rok zakończymy kolejnym sukcesem i rekordową liczbą dostaw w Polsce. 

Jak cała branża w Europie, Volkswagen Group Polska odczuwa wprowadzenie nowej procedury homologacji samochodów WLTP. Po bardzo dobrych wynikach w lipcu i w sierpniu spółka odnotowała spowolnienie we wrześniu. We wspomnianym miesiącu zarejestrowano 6 940 samochodów osobowych pochodzących od importera. To o 3 326 samochodów mniej niż we wrześniu 2017 r. (spadek o 32,4 proc.).

Spadek liczby rejestracji odnotowały wszystkie marki osobowe wchodzące w skład Volkswagen Group Polska. 11-proc. wzrostem może za to pochwalić się Volkswagen Samochody Użytkowe.

Z 29-proc. udziałem w rynku VGP pozostaje liderem rynku nowych samochodów w Polsce. Niemal co trzecie auto opuszczające polskie salony należy do jednej z marek wchodzących w skład koncernu Volkswagen.

CZYTAJ TAKŻE: Bazowe wyposażenie auta a standardowy wybór klienta – różnice nie tylko w cenie

ZNAJDŹ NAS: