Grupa PSA: stabilny wzrost w 2018 roku i udziały w rynku na poziomie 12,7%

W połowie 2017 roku Grupa PSA kupiła od General Motors markę Opel. Kończący się powoli rok 2018 to zatem okres dostosowywania się struktur PSA do nowych realiów rozszerzonego portfolio marek, tworzenia strategii uwzględniającej Opla, a także przedstawiania pierwszych wyników sprzedaży. Informacjami tymi podzielił się na spotkaniu z dziennikarzami Wojciech Mieczkowski – dyrektor generalny marek Peugeot, Citroën, DS i Opel w Polsce.

2018-12-10 11:39:41

Zaczynając od danych liczbowych – sprzedaż Grupy PSA w Polsce do listopada 2018 roku wyniosła prawie 70 000 samochodów. Oznacza to, względem analogicznego okresu w poprzednim roku, wzrost o ponad 3500 sztuk i udziały w rynku na poziomie 12,7%.

Jednym z głównych celów, jaki stoi przed Grupą PSA na najbliższe lata, jest budowa fundamentów pod dalszy wzrost i zwiększenie efektywności. Odbywa się to chociażby poprzez optymalizację struktury organizacyjnej. Część funkcji będzie wspólnych dla całej grupy (dyrektor PR, dyrektor sprzedaży flotowej i samochodów używanych czy dyrektor finansowy i administracyjny), ale każda marka będzie miała swoją osobę zarządzającą.

Celem tego jest utrzymanie odrębności i dotychczasowego pozycjonowania marek PSA na rynku. Optymalizacja polegać ma na unifikacji niektórych technologii i elementów konstrukcyjnych – głównie tych części samochodów, których nie widać gołym okiem, a które pozwalają na uzyskanie oszczędności, np. platformy na której budowane są auta.

Podobnie odrębna pozostanie sieć dealerska – możliwe będzie rozszerzanie autoryzacji serwisowej dotychczasowych salonów o kolejne marki Grupy w celu poprawy efektywności, ale nie jest to wymóg. Tego typu rozwiązania będą stosowane w przypadku salonów, gdzie będzie to miało uzasadnienie ekonomiczne i poprawi komfort klientów.

Celem grupy Grupy PSA na najbliższe lata jest również elektryfikacja modeli dostępnych w ofercie.

W 2019 roku nowy Opel Corsa doczeka się wersji elektrycznej. Opel Grandland X, Vivaro, Peugeot 508 i 3008 doczekają się wersji hybrydowej typu plug-in. Są to kroki, które doprowadzą do realizacji planów, zgodnie z którymi do 2025 roku każdy model Grupy PSA oferowany będzie w wersji elektrycznej lub będzie hybrydą plug-in.

Na nowości w nadchodzących miesiącach będą mogli też liczyć klienci zainteresowani modelami z silnikami spalinowymi – nowa Corsa oferowana będzie nie tylko w wersji elektrycznej, ale również z tradycyjnymi jednostkami napędowymi. Do salonów Citroëna wjedzie SUV C5 Aircross, a oferta DS rozszerzy się o DS3 Crossback, a u Peugeota uwagę zwracać będą świeże modele 508 i 508 SW.

ZNAJDŹ NAS: