Trzy miesiące CityBee w Polsce, czyli BIG Carsharing w liczbach

Trzy miesiące temu w Warszawie wystartowała usługa CityBee, czyli wynajem aut dostawczych na minuty za pomocą aplikacji w telefonie. Od tego czasu charakterystyczne biało-pomarańczowe dostawczaki pojawiły się w kolejnych dziesięciu miastach, a ich liczba wzrosła do 150. Operator przedstawia najważniejsze statystyki i podsumowuje pierwszy kwartał działalności w Polsce, w tym również zaangażowanie w akcję Szlachetna Paczka.

2019-01-10 14:41:24

Przez pierwsze trzy miesiące w usłudze CityBee zarejestrowało się 10 500 użytkowników, którzy w ciągu 742 293 minut łącznie przejechali 128 509 km. Dość powszechne są wynajmy na tydzień, a najdłuższy trwał ponad trzy tygodnie. Oprócz podróży w ramach jednej aglomeracji wynajmujący wykorzystywali wyjątkowy format „free floating”. Nierzadko pokonywali kilkaset kilometrów i bez dodatkowych opłat kończyli wynajem w innym mieście, w którym dostępna jest strefa CityBee.

infografika_CityBee_summary.jpg

Usługa CityBee zadebiutowała w Warszawie 3 października 2018 r. Następnie biało-pomarańczowe samochody dostawcze pojawiły się na ulicach Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Śląska, Łodzi, Poznania, Białegostoku, Lublina i Bydgoszczy. A tuż przed świętami Bożego Narodzenia BIG Carsharing zawitał do Szczecina. Na początku nowego roku flota liczy już 150 aut – 90 fiatów Ducato i 60 volkswagenów Crafter.

– Ostatnie trzy miesiące były dla nas bardzo intensywne. W dość krótkim czasie wprowadziliśmy naszą usługę aż do 11 aglomeracji. Od pierwszego dnia widzimy duże zainteresowanie naszymi dostawczakami, a szczególnie cieszy grupa użytkowników, którzy korzystają z wynajmu regularnie. ­– podsumowuje Bogdan Marszałek, Country Manager CityBee Polska i dodaje: – W nowym roku czekają nas kolejne wyzwania. Czekamy na rozstrzygnięcie dużego przetargu, który pozwoli nam na wprowadzenie do oferty kolejnych aut, również z innych segmentów, i dalszy rozwój usługi w Polsce.

CityBee to nie tylko BIG Carsharing, ale też BIG Heartsharing. Na początku grudnia firma zaangażowała się w pomoc Szlachetnej Paczce. Podczas finałowego weekendu CityBee udostępniło do dyspozycji wolontariuszy 44 auta dostawcze wraz z kartą paliwową w 8 miastach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Śląsku, Łodzi, Poznaniu i Białymstoku.

–  Jesteśmy pod wrażeniem tego, ile dobrego ludzie robią w ramach akcji Szlachetna Paczka. Mając do dyspozycji taką flotę samochodów dostawczych mogliśmy ich wesprzeć. Bardzo cieszy nas fakt, że wolontariusze tak chętnie korzystali z naszych dostawczaków, które pomagały im dowozić paczki z magazynów bezpośrednio do obdarowywanych rodzin. – mówi Cezary Dudek, Communications Manager CityBee Polska.

citybee_facebook_cover_photo_2018_12_szlachetna_paczka.png

W ramach akcji wolontariusze Szlachetnej Paczki „wynajęli” dostawczaki CityBee aż 50 razy, pokonując łącznie 8820 km. Najbardziej aktywni byli ochotnicy z Łodzi, którzy wykorzystując pięć aut, przejechali prawie 2000 km. Rekordzistą został jednak kierowca z Białegostoku, który niosąc pomoc potrzebującym przejechał jednym samochodem ponad 1000 km. Łącznie auta dostawcze CityBee rozwoziły paczki przez 85 300 minut, co daje średnią 28,5 godziny na samochód.

ZNAJDŹ NAS: