W lutym Audi oddało do rąk klientów 119 800 aut segmentu premium

W lutym marka dostarczyła klientom na całym świecie około 119 800 samochodów. To o 8,5 procent mniej niż w analogicznym miesiącu rekordowego roku 2018. Sprzedaż delikatnie wzrosła w Chinach (+1,8%), natomiast spadła w Ameryce Północnej (-14,3%) oraz w Europie liczonej jako całość (-12,8%). W Polsce utrzymywała się mniej więcej na poziomie lutego 2018.

2019-03-12 12:25:17

Licząc od początku roku, dostawy na wszystkich rynkach były mniejsze o 5,5 procent (około 264 500 samochodów). Nadspodziewanie dobrze na rynku radziło sobie natomiast Audi A8, którego sprzedaż w lutym na całym świecie wzrosła aż o 30,2 procent.

– W lutym cały czas odczuwaliśmy skutki ograniczonej dostępności wielu wariantów modelowych będącej następstwem wprowadzenia nowego cyklu testowego WLTP oraz trudnej sytuacji sprzedażowej na początku roku – mówi Martin Sander, zastępca szefa globalnego marketingu i sprzedaży AUDI AG. – Jednak z drugiej strony duży popyt na nasze nowe modele utwierdza nas w myśleniu, że poszerzenie oraz zelektryfikowanie gamy modelowej to dobra droga na przyszłość. Częścią tego sukcesu jest z pewnością pierwszy w pełni elektryczny SUV premium – Audi e-tron oraz nowe hybrydy typu plug-in. 

Na początku ubiegłego tygodnia, na Wystawie Motoryzacyjnej w Genewie, koncern z Ingolstadt pokazał hybrydowe wersje modeli A8, A7 Sportback, A6, Q5 oraz Audi e-tron Sportback i koncepcyjne Audi Q4 e-tron concept.

Chinach, w lutym cztery pierścienie delikatnie zwiększyły sprzedaż. Pomimo związanych z Chińskim Nowym Rokiem wielu dni wolnych od pracy, dostawy wzrosły do 40 084 egzemplarzy, czyli o 1,8 procent w porównaniu z lutym 2018. Najbardziej popularne modele Audi na tamtejszym rynku pochodziły z lokalnych fabryk, a były to: Audi A4 L – 10 888 sprzedanych samochodów (+16,7%) oraz produkowane wyłącznie z myślą o chińskim rynku Audi Q2 L (1337 sztuk). W pierwszych dwóch miesiącach tego roku sprzedaż w Państwie Środka wzrosła w porównaniu z rokiem 2018 o 3,8 procent (104 084 auta).

Stanach Zjednoczonych Audi sprzedało w lutym 13 560 pojazdów, co jest wynikiem o 12,2 procent gorszym od wyniku z lutego 2018. Oprócz generalnie słabszych warunków sprzedaży, jednym z powodów takiego spadku jest nieuchronnie zbliżająca się wymiana modelowa popularnego Audi Q3. Natomiast bardzo dobrze radzą sobie na amerykańskim rynku modele klasy wyższej. O 78,9 procent, do 1506 aut wzrósł popyt na Audi A6, o 76,9 procent do 464 samochodów na Audi A7 i aż o 95,2, do 242 pojazdów na Audi A8. Cały region Ameryki Północnej zamknął luty wynikiem ok. 16 300 sprzedanych samochodów (-14,3%), a łącznie, od początku roku, sprzedaż w regionie spadła o 9,9 procent.

Europie, sprzedaż w lutym również spadła – o 12,8 procent, do 54 800 aut. Najbardziej w dwóch pierwszych miesiącach tego roku widoczne było to w Niemczech (-10,5%; 23 237 sprzedanych egzemplarzy) oraz w Wielkiej Brytanii(-14,5%; 5219 pojazdów). W Polsce zarejestrowano w lutym 1129 nowych egzemplarzy Audi, co było wynikiem porównywalnym z lutym 2018 (-0,44%). Na dostawy na Starym Kontynencie wpłynęła z pewnością ograniczona dostępność wersji modelowych, związana z przechodzeniem na nowy cykl testowy WLTP. Do tej pory Audi homologowało wg. założeń cyklu WLTP 161 wariantów silnik/skrzynia biegów. Wszystkie modele typu RS oraz Audi R8, które ostatnio weszły na rynek, mają już homologację zgodną z WLTP. Nowym modelem na europejskim rynku, który pojawił się w zeszłym miesiącu, jest Audi RS 5 Sportback.

ZNAJDŹ NAS: