CityBee rozszerza działalność w Warszawie i udostępnia elektryczne hulajnogi

CityBee, pionier współdzielonej mobilności w Europie Środkowo-Wschodniej, rozszerza swoją działalność w Polsce. W Warszawie, oprócz wynajmu samochodów dostawczych na minuty, dostępne będzie 800 elektrycznych hulajnóg. Z usługi można skorzystać poprzez tę samą aplikację, za pomocą której można wypożyczać dostawczaki. To kolejny krok firmy w kierunku zaoferowania kompleksowej usługi shared mobility w największych polskich miastach.

2019-04-24 10:42:09

CityBee zadebiutowało w Polsce pół roku temu z usługą wynajmu aut dostawczych na minuty za pomocą aplikacji w telefonie. Flota 150 pojemnych fiatów Ducato i volkswagenów Crafter jest dostępna na terenie 10 aglomeracji. Po dobrym przyjęciu BIG Carsharingu operator wprowadza do Polski kolejny współdzielony miejski środek transportu. Na ulicach Warszawy pojawiło się już 400 elektrycznych hulajnóg w charakterystycznym dla marki pomarańczowym kolorze. Kolejne 400 pojazdów zostanie udostępnione w najbliższych dniach.

‒ Ideą CityBee jest ułatwienie mieszkańcom przemieszczania się w mieście i poprawa komfortu ich życia. Wierzymy, że przemyślany system komunikacji publicznej w połączeniu z różnego rodzaju pojazdami współdzielonej mobilności pozwolą na ograniczenie ruchu samochodowego, a co za tym idzie zmniejszenie korków i emisji szkodliwych substancji. Udostępniamy wygodne i przyjazne środowisku elektryczne hulajnogi, które ułatwią przejazd na ostatnim odcinku podróży na uczelnię, do biura czy domu ‒ mówi Bogdan Marszałek, Country Manager CityBee Polska.

Hulajnogi CityBee to model Segway Ninebot ES4, który może rozwinąć maksymalną prędkość 25 km/h. Pojazdy można wypożyczyć za pomocą tej samej intuicyjnej aplikacji, w której dostępne są samochody dostawcze operatora. Przedpłata nie jest wymagana, a za przejazdy płaci się kartą podpiętą do aplikacji w trakcie rejestracji. Minuta jazdy kosztuje 0,45 zł, a opłata startowa 2,50 zł, czyli mniej niż u globalnych gigantów usług microsharingu. Na początku pomarańczowe pojazdy będą dostępne do wypożyczenie w strefie obejmującej Śródmieście, Wolę, Ochotę i Mokotów.

Warszawa nie jest pierwszym miastem, w którym pojawiły się pomarańczowe hulajnogi CityBee. Od początku kwietnia w Wilnie dostępnych do wypożyczenia jest 500 elektrycznych jednośladów, a w Madrycie 250.

‒ W Wilnie pojawiliśmy się z hulajnogami jako pierwsi. W Madrycie natomiast jesteśmy już jedną z kilkunastu firm, które otrzymały licencję na tego typu usługi. Podobnie jest w Warszawie ‒ udostępniamy pojazdy jako czwarty operator, ale w naszej opinii rynek mikromobilności w stolicy jest o wiele bardziej pojemny. ‒ wyjaśnia Bogdan Marszałek i dodaje: ‒ Dostrzegamy jednocześnie wyzwania związane ze współdzieleniem mikropojazdów. Dlatego dołączyliśmy do Mobilnego Miasta, by wspólnie z innymi firmami i władzami lokalnymi przygotować polskie miasta na rozwiązania przyszłości z obszaru shared mobility.  Edukujemy również naszych użytkowników jak korzystać z hulajnóg bezpiecznie i z poszanowaniem pieszych, rowerzystów i kierowców.

Intuicyjna aplikacja CityBee jest dostępna w sklepach Google Play (Android) i App Store (iOS), a proces wynajmu hulajnóg jest prosty i podobny do innych usług współdzielonej mobilności. Po szybkiej rejestracji na mapie pojawią się dostępne pojazdy. Odblokowanie wybranej hulajnogi odbywa się przez zeskanowanie kodu QR lub wpisanie jej numeru. Po zaparkowaniu w bezpiecznym miejscu, wypożyczenie kończymy postępując zgodnie z instrukcjami w aplikacji, a płatność następuje automatycznie po zakończeniu wynajmu.

Operator uruchomił całodobową infolinię, na którą użytkownicy, ale również mieszkańcy Warszawy, mogą zgłaszać potencjalne niedogodności związane z hulajnogami. O sprawne funkcjonowanie systemu wypożyczeń dba pracujący w centrum stolicy lokalny zespół CityBee. Oprócz działających w nocy pracowników odpowiedzialnych za doładowanie pojazdów, na ulicach pojawiły się również ekipy dbające w trakcie dnia o porządek oraz parkowanie hulajnóg w dozwolonych i bezpiecznych miejscach.

ZNAJDŹ NAS: