Nowe MINI Countryman

Największy i najbardziej wszechstronny model rodziny MINI wnosi frajdę z jazdy i indywidualność na nowym poziom. Precyzyjnie dopracowana stylistyka, atrakcyjne nowe elementy wyposażenia oraz innowacyjne technologie w zakresie obsługi i łączności sieciowej potwierdzają pozycję nowego MINI Countryman jako wyjątkowego modelu w segmencie samochodów kompaktowych premium.

2020-05-27 10:22:09

Solidna koncepcja pojazdu, przestronne wnętrze z pięcioma pełnowymiarowymi siedzeniami i opcjonalnym napędem na wszystkie koła ALL4 czynią go niepowtarzalnym, wszechstronnym samochodem gwarantującym typową frajdę MINI nie tylko w codziennej jeździe, ale również na długich dystansach, a nawet w terenie. Wariant z hybrydowym napędem plug-in oraz w nowe usługi cyfrowe MINI Connected pokazują zaawansowany charakter nowego MINI Countryman. A nowe oferty w zakresie wyposażenia dodatkowego i oryginalnych akcesoriów MINI umożliwiają większą niż kiedykolwiek dotąd indywidualizację samochodu.

Poprzez nowe MINI Countryman brytyjska marka kontynuuje pozyskiwanie nowych grup odbiorców. Ten podbój rozpoczął się wraz z pierwszą generacją MINI Countryman. Pierwszy model o długości zewnętrznej przekraczającej cztery metry, czworgu drzwiach i dużej klapie tylnej, pięciu miejscach i napędzie na wszystkie koła stworzył podstawy dla niezwykle udanego wejścia MINI w segment samochodów kompaktowych premium. Aktualnie prawie 30 procent globalnej sprzedaży wszystkich modeli marki przypada na MINI Countryman.

W obecnej generacji po raz kolejny istotnie zoptymalizowano wnętrze, wszechstronność, funkcjonalność oraz komfort jazdy. Ponadto MINI Countryman stało się pionierem w zakresie mobilności bez lokalnej emisji spalin. Model hybrydowy plug-in MINI Cooper SE Countryman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,0-1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,0-13,1 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 45-40 g/km) łączy w sobie wzorcową wydajność i hybrydowy napęd na wszystkie koła z opcją czysto elektrycznej frajdy z jazdy.

W nowym MINI Countryman oprócz napędu hybrydowego plug-in oferowane są trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne wyposażone w najnowszą technologię MINI TwinPower Turbo. Gruntownie odświeżone jednostki obejmują zakres mocy od 75 kW (102 KM) do 140 kW (190 KM) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3-4,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144-107 g/km) i już teraz spełniają normę emisji Euro 6d, która będzie obowiązywać dopiero w 2021 r. Cztery wersje można opcjonalnie życzenie połączyć z napędem na wszystkie koła ALL4.

Nowe MINI Countryman: najważniejsze cechy w skrócie

  • Odświeżona stylistyka przodu z nową atrapą chłodnicy.
  • Reflektory diodowe i diodowe światła przeciwmgłowe teraz w wyposażeniu standardowym.
  • Nowa stylistyka tyłu z diodowymi lampami z motywem flagi Union Jack.
  • Nowe kolory lakieru, nowa opcjonalna stylistyka zewnętrzna Piano Black.
  • Nowe obręcze kół ze stopów lekkich.
  • Najnowsza generacja silników, wszystkie modele zgodne z normą emisji spalin Euro 6d.
  • Kolejne modele ze standardową 8-stopniową skrzynią Steptronic.
  • Nowy cyfrowy wyświetlacz wskaźników z 5-calowym kolorowym wyświetlaczem w wyposażeniu dodatkowym.
  • Nowy centralny zestaw wskaźników w błyszczącym kolorze Piano Black w wyposażeniu dodatkowym.
  • Skórzana kierownica sportowa w wyposażeniu dodatkowym we wszystkich modelach.
  • Nowa oferta tapicerki skórzanej i powierzchni wewnętrznych.
  • Nowy wariant stylistyki wnętrza MINI Yours.
  • MINI Connected z nowymi funkcjami.
  • Rozszerzona oferta oryginalnych akcesoriów MINI.

Charakterystyczne proporcje, potężna charyzma

Dzięki charakterystycznym proporcjom nowe MINI Countryman jest natychmiast rozpoznawalne jako największy model tej marki. Typowa dla MINI trójbryłowa karoseria z właściwą dla tego modelu linią dachu ma tu szczególnie wyrazistą interpretację. Wyprostowana sylwetka i zwiększony prześwit wskazują na dużą przestrzeń wewnątrz, solidny charakter oraz fascynujące właściwości jezdne – również poza utwardzonymi drogami. Opcjonalna stylistyka zewnętrzna MINI ALL4 i relingi dachowe oferowane również w wyposażeniu dodatkowym podkreślają wszechstronność nowego MINI Countryman. Zoptymalizowane aerodynamicznie elementy zewnętrzne opcjonalnego pakietu John Cooper Works tworzą sportowe akcenty.

Intensywne światło: reflektory diodowe teraz w wyposażeniu standardowym

Nowy przód MINI Countryman ma teraz w standardzie reflektory diodowe. W najnowszej wersji reflektory te wyróżniają się szczególnie szlachetną stylistyką podkreślającą użytą technologię źródeł światła. Oryginalne, lekko asymetrycznie zaokrąglone kontury reflektorów dodatkowo podkreśla otaczający je pasek świetlny pełniący zarówno funkcję świateł dziennych, jak i kierunkowskazów. Światła zakrętowe wchodzące w zakres reflektorów diodowych zapewniają mocne doświetlenie bocznych obszarów drogi przy skręcaniu.

Jako nowa opcja dostępne są diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami drogowymi ze zmiennym rozkładem światła i funkcją matrycową. Oferują  oświetlenie zakrętów i skrętne oraz automatycznie dostosowują swoje działanie do sytuacji na drodze i warunków pogodowych. W ruchu miejskim i przy widoczności ograniczonej ze względu na warunki atmosferyczne włączenie przyciemnionego światła do zakrętów zapewnia lepsze doświetlenie bocznej części drogi. Podczas jazdy na autostradach zasięg świateł mijania może być odpowiednio zwiększony.

Dużo przestrzeni i jeszcze więcej miejsca dla indywidualnego stylu

Nowe MINI Countryman łączy w sobie wszechstronne właściwości jezdne z uniwersalnym wnętrzem. Z tyłu znajdują się trzy pełnowymiarowe siedzenia. Tylną kanapę można też wykorzystać do zwiększenia przestrzeni ładunkowej. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego w proporcjach 40:20:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 450 do 1390 l.

Silniki ze zoptymalizowaną technologią MINI TwinPower Turbo i oczyszczaniem spalin zgodnym z normą emisji Euro 6d

Gruntownie odświeżona oferta silników zapewnia w nowym MINI Countryman jeszcze lepszą relację między frajdą z jazdy a zużyciem paliwa. Oprócz dalszych optymalizacji emisji CO2 konsekwentnie poprawiono również inne parametry emisji, m.in. poprzez zastosowanie filtrów GPF w silnikach benzynowych oraz katalizatorów SCR z wtryskiem AdBlue w jednostkach wysokoprężnych. Dzięki temu wszystkie warianty nowego MINI Countryman spełniają wyjątkowo surową normę emisji spalin Euro 6d.

Technologia MINI TwinPower Turbo zastosowana w trzycylindrowych silnikach benzynowych nowego MINI One Countryman i nowego MINI Cooper Countryman oraz w czterocylindrowym silniku benzynowym nowego MINI Cooper S Countryman obejmuje teraz kolektor wydechowy wbudowany wraz z układem turbodoładowania w głowicę cylindrów. Zapewnia to m.in. bardzo efektywne chłodzenie spalin i systemu doładowania. Z kolei nowy zawór chłodzenia „split cooling” umożliwia redukcję chłodzenia skrzyni korbowej przy niewielkich obciążeniach. Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych pracuje teraz pod ciśnieniem zwiększonym z 200 do 350 barów.

Zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne mają nowy alternator odwracalny o zoptymalizowanej sprawności. W jednostkach trzycylindrowych w nowym MINI One D Countryman i czterocylindrowych w nowym MINI Cooper D Countryman i nowym MINI Cooper SD Countryman technologia MINI TwinPower Turbo obejmuje układ turbodoładowania z recyrkulacją spalin i bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Dwustopniowe turbodoładowanie stosowane dotychczas wyłącznie w najmocniejszym silniku wysokoprężnym optymalizuje teraz również reakcję czterocylindrowego silnika MINI Cooper D Countryman. Wtryskiwacze układu wtrysku bezpośredniego podają paliwo do komór spalania pod ciśnieniem do 2500 barów.

ALL4 opcjonalnie w czterech wersjach silnikowych – i standard w modelu hybrydowym plug-in

Napęd na wszystkie koła ALL4 jako alternatywa dla typowego napędu przedniego mocy na przednie koła oferowany opcjonalnie w czterech wariantach modelowych nowego MINI Countryman zapewnia odczuwalnie wyższą trakcję, stabilność jazdy i zwrotność. Szybkie i precyzyjne sterowanie elektroniczne gwarantuje zmienny i dostosowany do wszystkich nawierzchni i warunków pogodowych rozdział mocy napędu na przednie i tylne koła.

Nowe MINI Cooper SE Countryman ALL4 wyposażone jest standardowo w hybrydowy napęd na wszystkie koła. Powstaje dzięki precyzyjnej współpracy silnika benzynowego napędzającego przednie koła oraz synchronicznego silnika elektrycznego napędzającego tylne koła. Oba napędy dają razem moc systemową 165 kW (224 KM). Technologia eDrive dostępna w najnowszych modelach hybrydowych plug-in BMW Group obejmuje również wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej brutto wynoszącej 9,6 kWh. Dzięki temu nowe MINI Cooper SE Countryman ALL4 uzyskuje samym napędzie elektrycznym zasięg od 55 do 61 km.

8-stopniowa skrzynia Steptronic w wyposażeniu standardowym dwóch kolejnych modelach

Nowe MINI Cooper SE Countryman ALL4 wyposażone jest standardowo w 6-stopniową skrzynię Steptronic. MINI Cooper Countryman ALL4 i MINI Cooper D Countryman ALL4 są teraz standardowo wyposażone w 8-stopniową skrzynię Steptronic, podobnie jak MINI Cooper S Countryman ALL4, MINI Cooper SD Countryman i MINI Cooper SD Countryman ALL4. Opcjonalnie dostępna jest również w MINI Cooper D Countryman. We wszystkich pozostałych modelach oprócz standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej oferowana jest 7-stopniowa skrzynia dwusprzęgłowa Steptronic.

Nowe MINI Countryman oferowane jest w jedenastu wariantach modelowych:

MINI One Countryman: 75 kW (102 KM), 0 – 100 km/h w 12,0 s (12,3 s), prędkość maksymalna: 180 km/h (180 km/h), zużycie paliwa: 5,9‑5,6 l/100 km (5,7 – 5,5 l/100 km), emisja CO2: 134 – 127 g/km (129‑124 g/km) (wartości wstępne).

MINI Cooper Countryman: 100 kW (136 KM), 0 – 100 km/h w 9,7 s (9,7 s), prędkość maksymalna: 205 km/h (205 km/h), zużycie paliwa: 5,9‑5,6 l/100 km (5,6 – 5,3 l/100 km), emisja CO2: 135 – 129 g/km (129‑120 g/km).

MINI Cooper Countryman ALL4: 100 kW (136 KM), 0 – 100 km/h w 10,1 s, prędkość maksymalna: 202 km/h, zużycie paliwa:
6,1 – 5,9 l/100 km, emisja CO2: 140 – 134 g/km.

MINI Cooper S Countryman: 131 kW (178 KM), 0 – 100 km/h w 7,5 s (7,4 s), prędkość maksymalna: 225 km/h (225 km/h), zużycie paliwa: 6,5 – 6,3 l/100 km (6,0 – 5,7 l/100 km)*, emisja CO2: 148 – 144 g/km
(136 – 130 g/km).

MINI Cooper S Countryman ALL4: 131 kW (178 KM), 0 – 100 km/h w 7,3 s, prędkość maksymalna: 222 km/h, zużycie paliwa:
6,5 – 6,2 l/100 km, emisja CO2: 149 – 142 g/km.

MINI Cooper SE Countryman ALL4: 165 kW (224 KM), 0 – 100 km/h w 6,8 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, zużycie paliwa: 2,0 – 1,7 l/100 km, zużycie energii: 14,0 – 13,1 kWh / 100 km, emisja CO2: 45 – 40 g/km.

MINI One D Countryman: 85 kW (116 KM), 0 – 100 km/h w 11,2 s (11,2 s), prędkość maksymalna: 192 km/h (192 km/h), zużycie paliwa:
4,4 – 4,1 l/100 km (4,3 – 4,0 l/100 km), emisja CO2: 116 – 107 g/km
(112 – 106 g/km).

MINI Cooper D Countryman: 110 kW (150 KM), 0 – 100 km/h w 9,1 s (9,1 s), prędkość maksymalna: 214 km/h (213 km/h), zużycie paliwa:
4,4 – 4,2 l/100 km (4,4 – 4,2 l/100 km), emisja CO2: 116 – 110 g/km
(117 – 111 g/km).

MINI Cooper D Countryman ALL4: 110 kW (150 KM), 0 – 100 km/h w 9,0 s, prędkość maksymalna: 211 km/h, zużycie paliwa:
4,8 – 4,6 l/100 km, emisja CO2: 127 – 121 g/km.

MINI Cooper SD Countryman: 140 kW (190 KM), 0 – 100 km/h w 7,9 s, prędkość maksymalna: 226 km/h, zużycie paliwa: 4,5 – 4,2 l/100 km, emisja CO2: 117 – 111 g/km.

MINI Cooper SD Countryman ALL4: 140 kW (190 KM), 0 – 100 km/h w 7,6 s, prędkość maksymalna: 224 km/h, zużycie paliwa:
4,8 – 4,6 l/100 km, emisja CO2: 127 – 121 g/km.

Nowe wyposażenie: skórzana kierownica sportowa, cyfrowy kokpit

Również wnętrze nowego MINI Countryman jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjne za sprawą bogatszego wyposażenia standardowego. Obecnie obejmuje we wszystkich modelach skórzaną kierownicą sportową. W nowym MINI Countryman również przedni fotel pasażera może mieć regulację wysokości. Opcjonalnie oferowane są elektrycznie regulowane fotele, po stronie kierowcy dodatkowo z funkcją pamięci.

ZNAJDŹ NAS: