Ford poszerza gamę modeli wyposażonych w zelektryfikowane napędy i prezentuje model Kuga Hybrid

Ford poszerzył gamę modeli wyposażonych w zelektryfikowane napędy, wprowadzając na rynek nową wersję Kugi, wyposażoną w hybrydowy, benzynowo-elektryczny układ napędowy. SUV osiąga zasięg 1000 km w obu trybach – hybrydowym oraz bezemisyjnym i nie wymaga zewnętrznego źródła ładowania. 

2020-11-18 11:07:53

Akumulator Kugi Hybrid o pojemności 1,1 kWh jest automatycznie uzupełniany energią dostarczaną zarówno przez 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, jak przez system ładowania regeneracyjnego, energią odzyskiwaną podczas jazdy wybiegiem lub w czasie hamowania. Zgromadzona energia napędza silnik elektryczny, podnosząc osiągi samochodu, obniżając zużycie paliwa silnika benzynowego lub zapewniając możliwość korzystania z bezemisyjnej jazdy, wyłącznie w trybie elektrycznym. Kuga Hybrid przełącza się płynnie, bez udziału kierowcy między trybami zasilania, zgodnie ze skonfigurowanymi scenariuszami jazdy.

W pełni hybrydowy układ napędowy Forda Kugi jest wyjątkowy w ofercie wersji, dostępnych dla tego modelu – oferuje jednocześnie najwyższe osiągi i kulturę jazdy bezemisyjnej, bez konieczności ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła, a także całkowity zasięg 1000 km, co było do niedawna osiągalne wyłącznie dla silników wysokoprężnych.

Hybrydowy SUV jest również pierwszym Fordem Kuga, który łączy w sobie zelektryfikowany układ napędowy z zaawansowanym napędem na obie osie Intelligent All-Wheel Drive 2 , dostępnym na wybranych rynkach w opcji. Zarówno wersje z napędem na przednią oś, jak i inteligentnym napędem na wszystkie koła zwiększają przyjemność korzystania z mocy 190 KM dzięki funkcji symulacji zmiany przełożeń przekładni automatycznej, łączącej oba źródła mocy. Rozwiązanie to zaprojektowano z myślą o przywróceniu w przekładni automatycznej efektu skokowego przyrostu mocy przy zmianie biegów, znanego z konwencjonalnej skrzyni, który podnosi zaangażowanie kierowcy. 

– Każdy z naszych zelektryfikowanych modeli Kuga oferuje inny dobór korzyści. W przypadku nowego Forda Kuga Hybrid są to: oszczędność paliwa i zasięg porównywalny z zasięgiem diesla, poczucie pewności prowadzenia oferowane przez inteligentny napęd na wszystkie koła oraz spokój ducha właściciela, który nie musi myśleć o ładowaniu z zewnętrznego źródła, a może korzystać z bezemisyjnej jazdym – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe. – Ford stara się zaoferować na tyle szeroki wybór zelektryfikowanych pojazdów, aby każdy klient mógł znaleźć idealne rozwiązanie, które wpasuje się w jego potrzeby. Gama modelu Kuga jest tego najlepszym przykładem.

Ford Kuga Hybrid, produkowany w Walencji, jest jednym z 17 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem przyszłego roku. Hybrydowy SUV może wspierać firmową strategię elektryfikacji napędów europejskiej gamy modelowej Forda dzięki zainwestowaniu 24 milionów euro w najnowocześniejszy zakład montażu akumulatorów w fabryce w Walencji.

Kuga Hybrid uzupełnia wszechstronną gamę zelektryfikowanych wersji jednego modelu, dołączając do ładowanej z sieci wersji Kuga Plug-In Hybrid oraz 48-woltowej miękkiej hybrydy, Kugi EcoBlue Hybrid. W ofercie modelu towarzyszą jej wersje napędzane tradycyjnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz szeroki wybór układów przeniesienia napędu.

Praktyczna jak Kuga, elastyczna jak hybryda

Zastosowanie w pełni hybrydowego napędu benzynowo-elektrycznego wymagało opracowania nowej Kugi od podstaw, aby w oszczędnym opakowaniu zachować niespotykaną przestronność wnętrza i wszystkie praktyczne walory SUV-a oraz wysoką kulturę prowadzenia.

Funkcja bezgłośnego startu umożliwia ruszanie w trybie bezemisyjnym, z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. To naprawdę relaksująca forma przemieszczania się, szczególnie w mieście, gdzie ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie. Pełny hybrydowy zespół napędowy korzysta z trybu jazdy bezemisyjnej, na napędzie elektrycznym, na krótkich dystansach, eliminując jednocześnie obawy o zasięg.

Zdolność do przejechania 1000 km na jednym zbiorniku paliwa sprawia, że Kuga Hybrid jest atrakcyjną alternatywą dla modeli z silnikami Diesla. Kuga Hybrid zapewnia zużycie paliwa od 5,4 l/100 km i emisję CO2 od 125 g/km, szacowane w cyklu WLTP (od 5,1 l/100 km i od 118 g/km w cyklu NEDC) 3. Przy 54-litrowym zbiorniku paliwa, całkowity zasięg Kugi Hybrid jest o ponad 30 procent dłuższy niż ładowanej z sieci Kugi Plug-In Hybrid, która dysponuje zasięgiem jazdy bezemisyjnej 56 km, szacowanym w cyklu WLTP (72 km w cyklu NEDC). 3

Dzięki temu, że nie trzeba ładować akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania, Kuga Hybrid okazuje się atrakcyjnym rozwiązaniem dla klientów zdecydowanych na zakup samochodu z napędem elektrycznym, którzy mają utrudniony dostęp do ładowarek publicznych i ograniczone możliwości korzystania z domowej instalacji elektrycznej, czy instalacji w miejscu pracy. To również świetny wybór dla klientów szukających auta, mogącego jeździć w trybie bezemisyjnym z inteligentnym napędem na wszystkie koła.

Akumulator o pojemności 1,1 kWh, składający się z 60 ogniw, wykorzystuje układ chłodzenia cieczą, który eliminuje potrzebę stosowania wentylatora chłodzącego. Wpływa to na niższy poziom hałasu i poprawia komfort akustyczny w kabinie. Lepsze chłodzenie pozwala również na umieszczenie ogniw akumulatora blisko siebie. To duża oszczędność przestrzeni, dzięki której na przestronności zyskało wnętrze, zwłaszcza w wymiarze wysokości nad głowami pasażerów w pierwszym rzędzie (1 metr od siedziska do dachu), uzyskano też 1481 litrów przestrzeni ładunkowej za przednimi siedzeniami. 4

System wymiennika ciepła spalin pomaga szybciej osiągnąć efektywną temperaturę pracy silnika, umożliwiając Kudze Hybrid szybsze przejście w tryb jazdy bezemisyjnej na silniku elektrycznym po zimnym starcie, przyspiesza też osiągnięcie komfortu termicznego w kabinie w chłodne dni. Wyższa wydajność akumulatora przyczynia się również do uzyskania maksymalnej wysokiej zdolności holowania – 1600 kg dla wersji z napędem na przednie koła. 5

Układ napędowy Kugi Hybrid umożliwia płynną, liniową reakcję na pedał przyspieszenia, jednocześnie automatycznie przełączając się, dzięki udoskonalonemu sterownikowi silniko-generatora, między trybami zasilania: czysto elektrycznym, hybrydowym i benzynowym. Przekładnia automatyczna nowej generacji, łącząca oba źródła mocy, została zaprojektowana specjalnie do współpracy z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym – dzięki płynnej zmianie przełożeń zapewnia wyższe wskaźniki efektywności, przy niższym zużyciu paliwa, w różnych warunkach jazdy. Prędkość 100 km/h model z napędem na przednie koła osiąga w czasie 9,1 sekundy.

Funkcja symulowanych przełożeń – aktywowana w trybie normalnym lub sportowym – dostosowuje prędkość obrotową silnika wraz ze zmianą prędkości pojazdu, aby zmniejszyć efekt „gumowej” reakcji na pedał przyspieszenia, typowy dla przekładni bezstopniowych.

– Wsłuchaliśmy się w opinie klientów, aby upewnić się, że Kuga Hybrid będzie gwarantowała przyjemność prowadzenia – powiedział Glen Goold, naczelny inżynier programu Kuga. – Funkcja symulowanej zmiany biegów sprawia, że SUV bardziej angażuje kierowcę, dzięki reakcjom znanym z tradycyjnych przekładni, działających poprzez zmianę przełożenia kół zębatych, a dodatkową zaletą przekładni jest ograniczenie hałasu.

Kuga Hybrid jest również dostępna na wybranych rynkach z układem napędu na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive, który dokonuje pomiarów przyczepności i reaguje zmianą proporcji przekazywanego momentu obrotowego między kołami przedniej i tylnej osi, aby zapewnić bezpieczną trakcję na różnych nawierzchniach. Układ nie ma znaczącego wpływu na zwiększenie zużycia paliwa, a funkcja odłączania napędu na wszystkie koła dodatkowo poprawia oszczędność, automatycznie załączając napęd na przednie koła w sprzyjających warunkach jazdy.

Bardziej relaksujące podróże

Kugę Hybrid można zamawiać, wybierając w szerokiej ofercie wersji wyposażenia: Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X i Vignale, które oferują wszechstronne pakiety systemów wspomagania kierowcy oraz elementów podnoszących komfort.

Oferowany w standardzie modem FordPass Connect 6 umożliwia kierowcom planowanie szybszych, mniej stresujących podróży, dzięki aktualizacjom ruchu w czasie rzeczywistym dla systemu nawigacji, udostępnia też w aplikacji mobilnej FordPass szereg wygodnych funkcji, pozwalających łatwo zlokalizować samochód, zdalnie go zablokować i odblokować, a nawet zdalnie go uruchomić 7

Stanowisko bezprzewodowego ładowania telefonów jest elementem wyposażenia standardowego, natomiast opcjonalnie dostępne są: wysokiej klasy system audio B&O oraz system informacyjno‑rozrywkowy Ford SYNC 3 8 , obsługiwane przez 8‑calowy centralny wyświetlacz dotykowy.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, zaprojektowane z myślą o zwiększeniu pewności za kierownicą, ograniczeniu wysiłku i podniesieniu bezpieczeństwa, obejmują: adaptacyjny tempomat (ACC), wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu 2 , umożliwiające bezproblemowe poruszanie się na autostradzie, a także w w ruchu miejskim, z częstym zatrzymywaniem samochodu. System wspomagający parkowanie Park Assist 2 2 umożliwia wykonywanie w pełni zautomatyzowanych manewrów parkowania za jednym naciśnięciem przycisku

W nowym Fordzie Kuga zadebiutował nowy system utrzymania na pasie ruchu z asystentem monitorowania martwego pola (BSA) 2 . Opcjonalny system monitoruje, czy w martwym polu lusterek zewnętrznych nie znajduje się inny pojazd, a w przypadku ryzyka kolizji aplikuje moment obracający kierownicę, aby ostrzec kierowcę i skłonić do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu.

Debiutujący także w nowym Fordzie Kuga opcjonalny asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach 2 monitoruje zagrożenie kolizją z pojazdami nadjeżdżającymi po równoległych pasach i może automatycznie włączyć hamulce, zapobiegając w ten sposób lub łagodząc skutki wypadków w sytuacjach, gdy kierowca przecina drogę poruszania się innego pojazdu.

 

# # #

 

1 Potencjalny zasięg skalkulowano w oparciu o dane zużycia paliwa – 5,4 l/100 km i pojemność 54-litrowego zbiornika.

2 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.

3 Kuga Hybrid z napędem na przednie koła– zużycie paliwa od 5,4 l/100 km, emisja CO2 od 125 g/km WLTP (od 5,1 l/100 km i 118 g/km NEDC).

Kuga Hybrid z napędem Intelligent All-Wheel Drive – zużycie paliwa od 5,7 l/100 km, emisja CO2 od 132 g/km WLTP (od 5,2 l/100 km i 120 g/km NEDC).

Kuga Plug-In Hybrid zapewnia zużycie paliwa od 1,4 l/100 km i emisję CO2 od 32 g/km szacowane w cyklu WLTP (od 1,2 l/100 km i od 26 g/km w cyklu NEDC), przy czysto elektrycznym zasięgu jazdy 56 km, mierzonym w cyklu WLTP (72 km w cyklu NEDC).

4 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.

5 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m. podczas ruszania przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy.

6Systemy mogą wymagać aktywacji

7 W regionach, w których jest to dozwolone przez prawo.

8 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.

 

GALERIA

ZNAJDŹ NAS: