52 500 sprzedanych samochodów Grupy Renault na rynku polskim w 2020 r. i ambitne plany na 2021 r.

W 2020 r. zarejestrowano 52 500 nowych aut marek Renault i Dacia. Renault awansowało na czwarte miejsce pod względem sprzedaży w Polsce, a Dacia zajęła ósmą pozycję na rynku. Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. Zarejestrowano 8 950 samochodów dostawczych Renault, co odpowiada 15% udziału w rynku.

2021-02-02 15:36:02

Cztery modele ― Dacia Duster, Dacia Lodgy, Renault Trafic i Renault Master  – utrzymały pozycję lidera w swoich segmentach. 

W 2021 r. na rynku polskim pojawi się wiele nowych modeli: Renault Arkana, nowe Renault Trafic Combi, Trafic Spaceclass, Express Van, Kangoo Van, a także nowa Dacia Sandero, Sandero Stepway, Logan i Spring Electric.

Renault będzie kontynuować cyfryzację swoich usług, proponując wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak wideo naprawa, rezerwacja jazd testowych online czy program samochodów zastępczych Renault Mobility.

W 2020 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 52 500 samochodów marek Renault i Dacia. Udział Grupy Renault w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniósł 10,7%. 

Renault

W roku 2020 w Polsce zarejestrowano 30 000 samochodów Renault. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,1%, co zapewniło jej awans na czwarte miejsce pod względem sprzedaży.

Renault Clio znalazło się w TOP3 segmentu B (hatchbacków, kombi i sedanów), Renault Captur było jednym z trzech najchętniej wybieranych samochodów w segmencie B SUV, a Renault ZOE uplasowało się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych. Marka Renault znalazła się również na podium pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce. Renault oferuje najszerszą na rynku gamę aut w 100% elektrycznych, a także proponuje pełną gamę napędów hybrydowych i hybryd plug-in w modelach Clio, Captur i nowy Megane Grandtour, wyposażonych w technologie E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid. Technologia E-TECH Hybrid będzie również dostępna w Renault Arkana. 

Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych w Polsce z wynikiem 8 950 sprzedanych egzemplarzy i 15% udziału w rynku. Renault Trafic utrzymało pozycję lidera w segmencie minibusów, a Renault Master - wśród samochodów dostawczych do 3,5 t.

Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5 380 samochodów marki Renault i Dacia.

Dacia

W 2020 r. Dacia zajęła ósme miejsce na rynku sprzedaży w Polsce z udziałem 4,6%. Zarejestrowano 22 500 egzemplarzy samochodów marki Dacia, która znalazła się w TOP5 marek najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych. Dwa modele Dacii ― Duster i Lodgy utrzymały pozycję lidera w swoich segmentach. Dacia Duster uplasowała się również w TOP2 sprzedaży dla klientów indywidualnych.

Sprzedaż flotowa

W 2020 r. sprzedaż aut Grupy Renault dla firm i instytucji na polskim rynku osiągnęła poziom ponad 36 500 egzemplarzy. Łącznie udział Grupy Renault w rynku sprzedaży do firm oraz instytucji wyniósł 10,1%.

Wśród kluczowych klientów Grupy Renault w 2020 r. znaleźli się m.in. Alior Bank (600 zakupionych samochodów) i Traficar (2000 zakupionych samochodów). Grupa Renault zawarła kontrakty również z Polską Spółką Gazownictwa, a także firmami Teltech, Kangoor, Ratownik, Petit Forestier, Hertz czy RTV EURO AGD.

Nagrody

Grupa Renault doskonale odnalazła się w wirtualnej rzeczywistości. Już po raz piąty Renault uplasowało się w pierwszej dwójce w badaniu Wielki Test Salonów magazynu „Auto Świat”, a Dacia zajęła trzecie miejsce. W związku z panującą pandemią badanie zostało w całości zrealizowane online. Ankieterzy oceniali cyfrowe narzędzia wykorzystywane przez salony poszczególnych marek.

Z kolei redakcja magazynu Fleet przyznała wyróżnienie Fleet Leader 2020 dla Renault Polska za popularyzację technologii hybrydowej E-TECH oraz konsekwentną elektryfikację całej gamy modelowej.

W 9. edycji plebiscytu Fleet Derby 2020 wyróżnienie w kategorii „Program serwisowy ASO” otrzymał program Karta Flotowa.

Renault znalazło się także wśród pięciu firm nagrodzonych tytułem „Global E-Mobility Leader”. Nagrody te są od trzech lat przyznawane przez PwC i PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych) tym firmom, dzięki którym światowa transformacja branży motoryzacyjnej w kierunku nisko- i zeroemisyjności zyskuje coraz szybsze tempo. Renault otrzymało nagrodę za rozwijanie kompleksowego ekosystemu elektromobilności opartego na produkcji samochodów z napędem elektrycznym, carsharing oraz technologie magazynowania energii.

Podsumowanie i plany na rok 2021

Rok 2020 był trudny dla całego sektora motoryzacyjnego ze względu na pandemię COVID-19. Mimo to udało nam się zrealizować nasze cele: wejście do TOP5 sprzedaży samochodów osobowych oraz powrót na pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych. Renault awansowało także na czwarte miejsce w Polsce pod względem sprzedaży ogółem i znalazło się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych. W 2021 r. dzięki naszej szerokiej ofercie samochodów elektrycznych i hybrydowych chcemy umocnić swoją pozycję w tym segmencie. Naszą ambicją jest również awans Dacii o dwa miejsca w rankingu sprzedaży oraz utrzymanie pozycji Renault i zachowanie tytułu lidera na rynku samochodów dostawczych. Ważnym elementem naszej strategii jest rozwijanie naszych narzędzi sprzedaży online – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce.

W 2021 r. pojawi się wiele nowych modeli Renault i Dacia. Renault Arkana to hybrydowy usportowiony SUV o dynamicznej sylwetce i napędzie hybrydowym. Model charakteryzują wysoko umieszczone miejsce kierowcy, które daje poczucie bezpieczeństwa, duża ilość miejsca w kabinie, pojemny bagażnik, a także nowoczesna i wyróżniająca się stylistyka.

Kolejną nowością będzie nowa gama Trafica do przewozu osób, złożona z dwóch modeli: nowego Renault Trafic Combi i nowego Renault Trafic SpaceClass. Cechuje je dynamiczny wygląd zewnętrzny, bardziej wyrazisty przód, unikatowy kolor nadwozia Czerwony Carmin i zupełnie odnowione wnętrze.

Gama samochodów dostawczych zostanie poszerzona o nowe Renault Express Van i Kangoo Van.

Na polski rynek trafi całkowicie odnowiona edycja bestsellerowych modeli Dacii. Nowe Sandero oraz nowe Sandero Stepway można już zamawiać w salonach, a wiosną br. w Polsce będzie dostępny również nowy Logan – nowa Dacia w wersji sedan.

Zupełną nowością będzie Dacia Spring Electric – najbardziej przystępny cenowo samochód elektryczny na rynku, kompaktowy SUV o zasięgu 230 km.

W 2021 r. Renault będzie kontynuować cyfryzację swoich usług, by zapewnić wzrost satysfakcji klienta. Innowacyjna usługa wideo naprawy pozwoli na zdalny kontakt z klientem w trakcie serwisowania. Rozwijane będą także sklepy online R-SHOP I DACIA SHOP, umożliwiające m.in. wzięcie minikredytu oraz rezerwację wizyty u dealera za pośrednictwem Internetu, a także zapewniające bezpośrednią dostawę akcesoriów do klienta. Pojawi się również możliwość zdalnej rezerwacji jazd testowych. Nowością będzie Renault Mobility, program samochodów zastępczych Renault.

Źródło: Informacja prasowa

ZNAJDŹ NAS: