Samochody dostawcze w centrum zainteresowania polskiej branży flotowej.

Twierdza Modlin to miejsce w istocie magiczne. W tym roku dziedziniec najdłuższego budynku w Europie ponownie stał się bazą spotkania polskiego Fleet Managementu z najnowszymi produktami dostępnymi na polskim rynku motoryzacyjnym i usługodawczym. Tym razem pod wnikliwą lupę fleet managerów wzięliśmy samochody użytkowe, które skrzętnie pogrupowane, opisane, zaprezentowane i sprawdzone zostały podczas III Nowej Dostawczej Floty.

2017-06-20 15:20:22

7 czerwca 2017 r. III Nowa Dostawcza Flota przebojem wtargnęła na arenę organizowanych w tym samym czasie kilku projektów flotowych. Ponad 60 specjalistów wzięło udział w tegorocznej edycji z nastawieniem na intensywną weryfikację tej części rynku flotowego, która dedykowana jest najbardziej wymagającym zadaniom transportowym.

Flota Dostawcza to spotkanie niezwykle specjalistyczne, dokładnie sprofilowane. Do udziału zapraszamy wyłącznie osoby decydujące o kształcie floty oraz o budżecie na jej utrzymanie w kontekście samochodów dostawczych w firmach. Praktycy i wieloletni specjaliści, bo tacy uczestnicy spotkali się z nami 7 czerwca, mieli jedyną w Polsce okazję, aby na własne oczy zobaczyć, a następnie przetestować samochody użytkowe w bogatej formie różnych wariantów modelowych.

Na placu defiladowym zlokalizowanym w samym sercu Twierdzy Modlin zaparkowaliśmy prawdziwe perełki z parków demonstracyjnych liderów sprzedaży segmentów aut dostawczych. Uczestnicy mieli okazję zobaczyć, jak w boju sprawują się samochody z zabudową skrzyniową, kurierską czy pojazdy specjalistyczne (pogotowie techniczne, izotermy, mobilne warsztaty, lawety, ambulanse czy wywrotki). Wydarzenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby każdy z uczestników najpierw mógł wysłuchać krótkiej prezentacji na temat danego modelu, a później wraz z przedstawicielem importera bądź dilera podejść do samochodu i zobaczyć z bliska prezentowane rozwiązania, detale czy systemy. Następnie samochody zostały ustawione do prób dynamicznych, ponieważ to właśnie praktyka pozwala w najwyższym stopniu zweryfikować śmiałe deklaracje partnerów. W tym roku uczestników czekały dwie próby dynamiczne, stworzone w taki sposób, aby zweryfikować nie tylko właściwości jezdne, ale także funkcjonalne aspekty zabudów.

Pętla wykonywana po dziedzińcu Twierdzy Modlin obejmowała ruszanie spod dużego wzniesienia, próbę zwinnościową, weryfikację promienia zawracania, parkowanie równoległe, omijanie przeszkody oraz test twardości zawieszenia.

Pętla miejska obejmowała jazdę w skondensowanym ruchu miejskim i pozwalała doświadczyć tego, co użytkownicy aut służbowych przeżywają w trakcie wykonywania codziennych obowiązków.

Nabyta wiedza jest bezcenna w kontekście przyszłych przetargów zakupowych. Uczestnicy po osobistej weryfikacji kilkudziesięciu pojazdów, wielu rozmowach z przedstawicielami dilerów, importerów oraz firm zabudowujących auta dostawcze posiedli spektrum doświadczeń, które niewątpliwie pomogą im podjąć decyzję zakupową. Flota Dostawcza to prawdziwe laboratorium aut użytkowych, pozwalające na wybitnie kompleksowe porównanie i sprawdzenie dostępnych na rynku konstrukcji.

Co więcej, partnerzy zaskoczyli uczestników, przygotowując niezwykle absorbujące i praktyczne atrakcje:

- marka Renault, będąca jednocześnie Partnerem Głównym i jednym z pomysłodawców Floty Dostawczej, udostępniła uczestnikom kilkanaście pojazdów z zabudowami specjalistycznymi; od foodtrucka, przez zabudowy kontenerowe i do sprzedaży wyrobów garmażeryjnych, po koniowóz i mikrobusy. Przyjaciele z Renault widowiskowo zaprezentowali również możliwości off-roadowe ich największego modelu dostawczego – Mastera. Stały napęd 4×4, umożliwiający niezależną prędkość każdego koła, został brutalnie i obiektywnie sprawdzony podczas Floty Dostawczej na specjalnie przygotowanej przez koparki próbie terenowej. Powiemy tylko tyle, że osłony silnika przydały się w 100%, a uczestnicy byli pod wielkim wrażeniem Mastera 4×4. Gdy przedsiębiorstwo realizuje zlecenia w trudnych i wymagających obszarach, konieczne jest zapewnienie pracownikom maksimum komfortu i bezpieczeństwa. Brutalne off-rodowe realia czekają na każdego, kto realizuje projekty w terenie, a Master 4×4 to kompan w tych trudnych chwilach. Próba przygotowana przez Renault Polska pokazała, że warto inwestować w samochody o terenowej charakterystyce, aby mieć pewność sukcesu.

- Volkswagen Samochody Użytkowe zaprojektował próbę pokazową, w której trakcie każdy chętny fleet manager mógł samodzielnie zaparkować największym Crafterem wraz z podczepioną przyczepą. Wszystko to odbywało się w celu pokazania efektywności działania asystenta cofania z przyczepą, który wywołał niezwykłe zaskoczenie na wielu twarzach osób testujących Craftera. Podczas cofania niewielki joystick, który zazwyczaj służy do ustawiania luterek bocznych, zamienia się w centrum sterowania przyczepą. Cały Crafter z gracją wtacza się na miejsce parkingowe, pokazując tym samym, że dzięki zastosowaniu najnowszych technologii praca z wymagającym szczególnej uwagi zestawem jest dziecinnie prosta.

Nie tylko liczba uczestników, ale przede wszystkich ich zaangażowanie są świadectwem tego, że tematyka związana z eksperckim oraz niezwykle dokładnym i praktycznym przeglądem rynku pojazdów użytkowych jest konieczna. Kilkadziesiąt wersji zostało niezwykle wnikliwie opisanych, zaprezentowanych pod okiem ekspertów i dalej – przekazanych do jazd uczestnikom. To święto motoryzacji w niezwykle sprofilowanej formie trwać będzie nadal, ponieważ już w przyszłym roku zaskoczymy Was nową formułą spotkania, a w okresie jesiennym przekażemy wszystkim głodnym wiedzy papierowe wydanie "Floty Dostawczej".

GALERIA

ZNAJDŹ NAS: