Nowy Jeep Renegade 2019 - w odświeżonej wersji

Na zaproszenie FCA Group mieliśmy okazję uczestniczyć w pierwszym prasowym pokazie nowego, a właściwie odświeżonego Jeepa Renegade, który został wprowadzony na rynek w 2014 r. Podczas jazd testowych, które odbyły się we włoskim Balocco na torze doświadczalnym Balocco, w uroczej włoskiej okolicy (Balocco Centro Sperimentazione Fiat), mieliśmy okazję zapoznać się z pełną gamą silnikową, w jaką wyposażony został nowy Jeep Renegade.

2018-08-27 15:09:35

O zmianach, jakie przeszedł Jeep Renegade, opowiadali Jeff Hines, Head of Jeep - EMEA Region at FCA orazwłoscy przedstawiciele grupy FCA odpowiedzialni za opracowanie nowych silników oraz specjaliści od planowania strategii sprzedaży. Warto przypomnieć, że wprowadzony na rynek w 2014 r. Jeep Renegade poszerzył globalną gamę produktową amerykańskiej marki, która tym właśnie modelem zadebiutowała w segmencie B-SUV. Renegade był także pierwszym SUV-em Jeepa wyprodukowanym poza Stanami Zjednoczonymi, w zakładzie Melfi SATA we Włoszech. Jeep Renegade zyskał popularność w tym segmencie rynku, stając się SUV-em mogącym połączyć tradycyjne już możliwości terenowe marki Jeep z wymiarami i stylizacją idealną do lifestyle'owego wykorzystania w mieście. Teraz model Renegade został odświeżony, opierając się na mocnych stronach, dzięki którym zaistniał na rynku przepełnionym crossoverami i stał się modelem, który osiągnął rekordową sprzedaż marki Jeep w Europie. Wyposażenie Jeepa Renegade w zakresie bezpieczeństwa jest teraz bardziej wszechstronne, a systemy infotainment jeszcze bardziej nowoczesne. Nowy Renegade oferuje system multimedialny UconnectTM czwartej generacji z 5”, 7” lub 8,4” ekranami dotykowymi o wysokiej rozdzielczości, kompatybilność z Apple CarPlay i Android AutoTM, dzięki czemu właściciele mogą być zawsze w łączności ze światem.

Nowe silniki turbo

W nowym modelu Renegade debiutują nowe silniki turbo. Zostały oparte na modułowej konstrukcji i są dostępne w dwóch konfiguracjach: 1-litrowy trzycylindrowy silnik, oferujący moc 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów i 1,3-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią DDCT (dwusprzęgłowa ze sprzęgłem suchym) – oba z napędem na przednie koła. Dostępny jest również energiczny silnik turbo o pojemności 1,3 l i mocy 180 KM w połączeniu z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego i napędem na cztery koła. Maksymalny moment obrotowy obu silników 1,3 l wynosi 270 Nm.

Nowa rodzina silników turbo została opracowana przez FCA Group, by zaoferować gamę mniejszych silników benzynowych, charakteryzujących się niskim zużyciem paliwa i wzorcowymi osiągami. Podstawowa konstrukcja nowych silników zapewnia wydajność, modułowość i wysoki stopień standaryzacji w odniesieniu do komponentów i procesu produkcyjnego, elastyczność i możliwość dodatkowego rozwoju. Nowe silniki są wykonane w całości z aluminium, aby zapewnić lekkość (waga zaczyna się od 93 kg). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego. W celu zwiększenia odporności konstrukcji zastosowano tuleje z odlewów żeliwnych. Ich grubość wynosi 1,8 mm i są pokryte od zewnątrz aluminium, tworząc „metalurgiczne spoiwo" pomiędzy tuleją a blokiem. Po przeanalizowaniu różnych konstrukcji korpusu silnika wybrano architekturę z płytą podstawową, zapewniającą najlepszą równowagę między hałasem, wibracjami, masą i osiągami strukturalnymi.

W celu zmaksymalizowania efektywności i zapewnienia lepszych osiągów i większej oszczędności paliwa niż w poprzednich silnikach nowe silniki mają średnicę cylindra o wartości 70 mm ze stosunkiem skoku do średnicy cylindra wynoszącym 1,24 i  10-milimetrowe przesunięcie korbowodu. Tworzy to bardzo zwartą komorę spalania, uzyskując korzyści w zakresie sprawności cieplnej. Architektura korbowodu o ulepszonej skuteczności mechanicznej powoduje minimalne tarcie. Wszystkie trzy- i czterocylindrowe silniki turbo wykorzystują ten innowacyjny moduł spalania. Głowica posiada cztery zawory na cylinder z pojedynczym wałkiem rozrządu (SOHC). Kompaktowa konstrukcja komory spalania zapewnia szybkie spalanie. Kanały wlotowe o wysokim współczynniku zawirowań zapewniają turbulencje powietrza i krótki czas spalania przy regularnym rozprzestrzenianiu się płomienia, co oznacza wysoką sprawność cieplną i kontrolę spalania stukowego. Wysoki poziom zaawansowania technologicznego nowego układu napędu potwierdzają liczne innowacyjne funkcje techniczne, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa maksymalizujący wydajność objętościową i turbosprężarka o niskiej bezwładności, zarządzana przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate połączony z chłodzoną wodą sprężarką w kolektorze dolotowym, aby zapewnić szybszą reakcję.

W nowych silnikach GSE Turbo debiutuje trzecia generacja ekskluzywnej technologii MultiAir, która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego.

Najnowsza ewolucja MultiAir III dodatkowo optymalizuje charakterystyki otwarcia i zamknięcia zaworu wlotowego. Dzięki specjalnym profilom krzywki wlotu i wydechu wydajność niskiego obciążenia poprawia się dzięki recyrkulacji gazów wydechowych, otwierając zawory wlotowe z wyprzedzeniem, natomiast moc wysokiego obciążenia jest podkreślona przez opóźnienie zamknięcia zaworu wlotowego. Innymi słowy, technologia MultiAir III może zmniejszyć rzeczywisty współczynnik kompresji, lepiej kontroluje spalanie stukowe i znacznie poprawia efektywność paliwową również wtedy, kiedy silnik dostarcza dużą moc.

Nowe silniki turbo były testowane przez ponad 60 tysięcy godzin na stanowiskach testowych i na dogach, gdzie pokonały 5 milionów kilometrów na całym świecie zarówno na szosach, jak i drogach off-road, aby potwierdzić ich solidność i niezawodność. Nowy Jeep Renegade jest pierwszym modelem grupy wyposażonym w innowacyjną gamę silników benzynowych turbo, zaprojektowaną tak, by zaoferować przyjemne wrażenia z jazdy, jakich klienci oczekują od SUV-a Jeepa, jednocześnie oszczędzając do 20% paliwa w stosunku do swoich poprzedników i zapewniając doskonały komfort jazdy i masę od 93 kg dla jednostki trzycylindrowej.

Turbodiesle o pojemności 1,6 l i 2 l MultiJet II z funkcją Stop & Start

Nowy Jeep Renegade 2019 może być również wyposażony w silnik turbodiesel o pojemności 1,6 lub 2,0 l. Oba silniki są wyposażone w technologię MultiJet drugiej generacji, opracowaną i opatentowaną przez FCA Group. Dostępne są dwie pojemności i trzy poziomy mocy: 1,6-litrowy o mocy 120 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem oraz 2,0-litrowy o mocy 140 KM i 170 KM z manualną lub dziewięciobiegową skrzynią automatyczną. Aby zmaksymalizować skuteczność oczyszczania spalin, silniki te posiadają „katalizator SCR na filtrze”, rozwiązanie, które łączy selektywną redukcję katalityczną z substratem DPF, w celu redukcji NOx poprzez wtrysk do katalizatora SCR specjalnego roztworu składającego się z mocznika oraz redukcji cząstek stałych poprzez sterowanie regeneracją.

Poprawiony design

Nowe, odświeżone elementy z przodu podkreślają sportowe cechy charakterystyczne dla dziedzictwa stylistycznego i technicznego marki. Obejmują one okrągłe reflektory i trapezowe nadkola. Zewnętrzna linia samochodu ma przemyślany wygląd, podkreślający solidne kształty nadwozia i agresywne proporcje kół w stosunku do nadwozia. Istnieje wyraźne połączenie designu Renegade’a 2019 z nowym Wranglerem, Renegade prezentuje styl idealny zarówno na ulice miasta, jak i na bezdroża. Jego możliwości terenowe są najlepsze w swojej klasie i pozostają wyznacznikiem tego segmentu.

Napęd na przód i 4×4

Nowy Renegade jest dostępny w dwóch konfiguracjach – z napędem na przednie koła oraz w wersji 4×4 – i oferuje dwa systemy napędu na cztery koła, system odłączenia osi tylnej, system kontroli trakcji Selec Terrain, system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist) i asystenta kontroli zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control). Jego możliwości 4×4 odnajdują swój najlepszy wyraz w wersji wyposażenia Trailhawk, stworzonej do jazdy terenowej i wyposażonej w specjalne, stylistyczne i techniczne funkcje.

Systemy bezpieczeństwa

Nowy Renegade wyposażony został w najnowocześniejsze zaawansowane technologicznie funkcje bezpieczeństwa, w tym system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu (Lane Departure Warning-Plus), inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Assist) z systemem rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) w standardzie w całej gamie oraz system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus) z systemem aktywnego hamowania awaryjnego (Active Emergency Braking) w wersji Limited.

Sprzedaż rusza we wrześniu 2019 r.

W Europie sprzedaż Jeepa Renegade 2019 rozpocznie się we wrześniu. Kompletna gama oferuje cztery poziomy wyposażenia: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk, nową rodzinę silników, obejmującą dwa nowe silniki benzynowe MultiAir III oraz dwa silniki turbodiesel MultiJet II, napęd na przednie koła i napęd 4×4 oraz trzy skrzynie biegów (sześciostopniowa manualna, dwusprzęgłowa automatyczna DDCT lub dziewięciostopniowa automatyczna). W krajach pozaeuropejskich (Rosja, Bliski Wschód i Afryka) nowy Renegade 2019 będzie dostępny pod koniec roku. Ceny odświeżonego Jeepa Renegade na razie nie są znane.

GALERIA

ZNAJDŹ NAS: