Z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość i spodziewamy się kolejnego znakomitego roku.

Rozmowa z Wojciechem Mieczkowskim, dyrektorem generalnym General Motors Poland.

2017-05-30 14:55:34

Panie Wojciechu, zanim przejdziemy do omówienia prognoz sprzedaży obfitującego w premiery roku 2017, chciałbym zapytać o to, co elektryzuje bardzo wielu fleet managerów w Polsce. O nowego Opla Insignię. Opel modernizuje flagowy okręt segmentu D. Proszę powiedzieć, co tak szczególnego znajdziemy w nowej generacji Insignii, że polscy zarządcy flot powinni czekać na ten pojazd z zapartym tchem? Czy pojawią się nowe silniki, jakie znajdziemy innowacje technologiczne w środku i z czego Pan jest najbardziej dumny w tej konstrukcji?

Wchodząca już wkrótce na rynek Insignia to zupełnie nowy model. Jest ona zwrotniejsza i aż o 175 kg lżejsza od obecnej generacji. Rozstaw osi znacznie wydłużono, co przekłada się na zdecydowanie przestronniejsze wnętrze. Nowa Insignia Grand Sport ma znakomite, sportowe proporcje, dzięki którym samochód optycznie wydaje się jeszcze dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości. Ma też smukłą i dynamiczną sylwetkę coupé, a przy tym nie brakuje mu dostojności charakterystycznej dla pojazdów klasy wyższej. Ten flagowy model Opla zapewnia też fantastyczne wrażenia z jazdy. Ponadto Insignia Grand Sport jest wyposażona w szereg technologii, takich jak druga generacja reflektorów IntelliLux® LED, składających się z aż 32 segmentów diod automatycznie dostosowujących długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze, asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, wyświetlacz projekcyjny head-up oraz kamery obserwujące otoczenie pojazdu, zapewniające widok 360°, czy fotele z atestem AGR i funkcją masażu. Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć systemu multimedialnego i opcji łączności dostępnych za pośrednictwem systemu IntelliLink najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar.

 

Ten rok to kolejny rekord sprzedaży marki na krajowym rynku. To znakomite przyjęcie przez rynek Opla Astry oraz sukcesy samochodów dostawczych. Co Pana zdaniem było głównym czynnikiem, poza oczywistym rozrostem samego rynku, który wpłynął na kolejny zakończony sukcesem rok handlowy?

Rzeczywiście, miniony rok był bardzo dobry dla Opla. Nie tylko po raz trzeci z rzędu zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, ale także osiągnęliśmy piąty najlepszy wynik w historii marki w Polsce. Mocno przyczyniła się do tego Astra. To świetne auto, więc tak dobre wyniki sprzedaży nie zaskakują. W 2016 r. do klientów trafiło prawie 15 tys. Astr, czyli o ponad 39% więcej niż rok wcześniej. Astrę doceniają zarówno odbiorcy indywidualni, jak i flotowi. Do mocnego wyniku przyczyniły się również samochody dostawcze Opla. Zanotowaliśmy 26% wzrost sprzedaży pojazdów dostawczych do 3,5 t. Świetny rok zanotował szczególnie Opel Movano, który prawie podwoił sprzedaż w porównaniu do 2015 r. – do klientów trafiło ponad 1300 szt. tego modelu. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się także nasze ostatnie nowości – kompaktowy SUV, Mokka X i rodzinny minivan, Zafira.

Wspomniałem wcześniej o samochodach dostawczych i to właśnie o ten segment chciałbym Pana zapytać. Czy i kiedy planowane jest odświeżenie gamy samochodów użytkowych marki Opel? Na rynku mamy znakomicie spisujące się Movano, Vivaro i Combo. Czy w tym aspekcie polscy przedsiębiorcy i flotowcy mogą spodziewać się jakichś zmian?

Cały czas staramy się optymalizować ofertę samochodów dostawczych. Właśnie rozpoczynamy przyjmowanie zamówień na nową wersję Vivaro o nazwie Sport, która debiutowała na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze w ubiegłym roku. Ten model łączy w sobie bogate wzornictwo oraz typowe funkcjonalności lekkiego pojazdu użytkowego. Pod koniec roku zadebiutuje również nowa, bardziej luksusowa wersja Vivaro, skierowana do klientów, którzy oczekują najwyższego poziomu komfortu i elastyczności dla pasażerów. Cały czas rozwijamy również ofertę specjalistycznych zabudów dla naszych modeli dostawczych. Nasza gama rozwiązań to już ponad 100 głównych konwersji, które można dodatkowo elastycznie dostosować do zróżnicowanych potrzeb klientów.

Nowości, nowości i jeszcze raz nowości. Tak chyba w dużym skrócie można zapowiedzieć 2017 r. w marce Opel. Co dokładnie kryje się pod chwytliwym hasłem „7 w 17” właśnie w tym kontekście?

W 2017 r. Opel wprowadzi na europejski rynek aż siedem nowych modeli we właściwie każdej kategorii pojazdów. Ofensywa modelowa „7 w 17” oznacza siedem premier w 2017 r. Jeszcze nigdy w swojej historii firma Opel nie wprowadzała na rynek aż tylu nowych modeli w jednym roku kalendarzowym. „7 w 17” to część szeroko zakrojonej ofensywy modelowej, obejmującej 29 nowych modeli w latach 2016-2020. W jej ramach dojdzie do całkowitego odnowienia pozycjonowania i oferty firmy. W 2017 r. na rynku zadebiutują, poza wspomnianymi już wcześniej Insignią Grand Sport oraz nową wersją Vivaro, dwie kolejne wersje Insignii, czyli sportowe kombi Sports Tourer oraz wszechstronny Country Tourer. Naszą ofertę powiększą także zupełnie nowe crossovery z segmentów B i C – Crossland X i Grandland X. Na rynku pojawi się również elektryczna Ampera-e z imponującym zasięgiem nawet do ponad 500 km.
W Polsce w tym roku wprowadzimy wszystkie nowości poza Oplem Amperą-e, który będzie stopniowo wchodził na rynki europejskie, począwszy od tych najbardziej zaawansowanych pod względem samochodów elektrycznych, takich jak przykładowo Norwegia.

Skupmy się na części rynku, do której w Polsce trafia 2/3 nowych samochodów, czyli na sektorze firm i przedsiębiorców. W tym roku portfolio modelowe Opla znacząco zyska na atrakcyjności. Jakie główne benefity z zakupu i użytkowania Opla będą mieli ich właściciele, zwłaszcza właściciele flot?

Opel może pochwalić się najświeższym portfolio w najważniejszych, z punktu widzenia klientów flotowych, segmentach B, C oraz D, z debiutującą wkrótce nową Insignią. Wszystkie te modele oferują najnowsze technologie, często niespotykane u konkurentów w swoich klasach, jak np. osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar czy zaawansowane rozwiązania oświetlenia, takie jak przykładowo LED-owe reflektory adaptacyjne. Najwyższą jakość naszych samochodów potwierdzają niezależne badania raporty awaryjności DEKRA czy TÜV. Astra oraz Movano oferują najniższe w swoich klasach całkowite koszty użytkowania (TCO). Opel to jednak nie tylko doskonałe samochody, ale również bardzo dobre warunki finansowania i zarządzania flotą. Małym przedsiębiorcom oferujemy np. program Opel Drive Plan. Przykładowo bestseller marki – nowa Astra z bogatym wyposażeniem – dostępna jest już od 612 zł netto miesięcznie. Ta wyjątkowo niska miesięczna rata oferowana jest w połączeniu z elastycznym czasem trwania umowy i niską 10% opłatą wstępną oraz pełnym pakietem serwisowym w całym okresie użytkowania. Klientom posiadającym większą flotę samochodów oferujemy ścisłą współpracę w ramach kompleksowego wynajmu długoterminowego. Ponadto wszyscy klienci flotowi mogą skorzystać z atrakcyjnego cenowo programu wydłużonej gwarancji Opel FlexCare, który zapewnia dodatkową ochronę serwisową pojazdu po upływie gwarancji przez kolejne 1, 2 lub 3 lata z łącznym limitem przebiegu, odpowiednio od 120 000 do 200 000 km. Zakres programu jest identyczny z zakresem gwarancji sprzedawcy na samochód, a użytkownik nie musi się martwić skutkami awarii samochodu ani kosztami nieplanowanych napraw.

Dla fleet managera istotny jest również bezpośredni kontakt z doradcą czy opiekunem flotowym, aby w sytuacjach niestandardowych móc liczyć na fachową poradę. Jest to oczywiście bezpośrednio związane ze strukturą sprzedaży flotowej od strony importera oraz siatką sieci dilerskiej na terenie całego kraju. Jak te dwie struktury wyglądają w przypadku Opla?

Z myślą o efektywnej współpracy z klientami flotowymi stworzyliśmy profesjonalny dział sprzedaży flotowej. Nasi dilerzy posiadają dedykowanych handlowców, którzy służą wsparciem małym i średnim przedsiębiorstwom. Mamy również zespół zajmujący się sprzedażą korporacyjną dla klientów, którzy posiadają większe floty samochodowe. Strukturę sprzedażową ściśle uzupełnia kompleksowy program obsługi serwisowej klientów flotowych – Service4Fleet. Serwisy uczestniczące w programie są rozlokowane na terenie całego kraju. Wszyscy klienci programu objęci są jednolitymi i transparentnymi zasadami działania oraz bardzo konkurencyjną, spójną polityką cenową i rabatową.

Jakie priorytety stawia Pan przed swoim zespołem na ten rok?

Przed nami ważne premiery. W 2017 r. będziemy kontynuować największą ofensywę modelową w historii Opla. Z perspektywy naszych klientów flotowych z pewnością najważniejszą premierą tego roku będzie zupełnie nowa Insignia. W tym roku zadebiutują aż 3 wersje tego modelu: pięciodrzwiowy sedan – Insignia Grand Sport, sportowe kombi Sports Tourer oraz wszechstronny Country Tourer. Pierwsze zdjęcia bardzo się podobały i już mamy sporo zapytań o ten model. Dzięki Crosslandowi X i Grandlandowi X wzmocnimy jeszcze bardziej naszą gamę modelową oraz wejdziemy w nowe, rosnące segmenty rynku. Poza gamą modelową będziemy również rozwijać nasze programy dla przedsiębiorców, takie jak Opel Drive Plan. Dlatego z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość i spodziewamy się kolejnego znakomitego roku.

ZNAJDŹ NAS: