PKP wybiera Citroëna! Wielki sukces francuskiej marki

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) rozpisały przetarg na dostawę 50 samochodów dostawczych dla swoich jednostek organizacyjnych. W marcu i kwietniu do firmy obsługującej infrastrukturę kolejową trafiła dokładnie ta liczba samochodów. Prawie połowę puli dostarczył Citroën Polska, oferujący niezawodnego Citroëna Jumpera.

2017-07-04 13:17:21

Postępowanie przetargowe, które zostało ogłoszone przez PKP PLK, obejmowało zakup 50 samochodów podzielony na cztery zadania. W pierwszym wymagane było dostarczenie 8 samochodów ciężarowych o nadwoziu furgon w wersji 9-osobowej. W drugim zadaniu potrzebne były 4 samochody-wywrotki z zabudową plandeki i kabiną 3-osobową. Trzecie zadanie obejmowało dostarczenie 23 samochodów ciężarowych z podwójną kabiną 7-osobową typu wywrotka i plandeka. W ostatnim zadaniu należało dostarczyć 15 samochodów o nadwoziu pick-up. Citroën przystąpił do walki o trzecie zadanie, którą zakończył sukcesem.

W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. bardzo dokładnie określiły, jakie wymogi ma spełniać kupiony samochód. Na przełomie marca i kwietnia do jednostek organizacyjnych zarządcy infrastruktury kolejowej trafiły 23 Citroëny Jumper o nadwoziu z podwójną kabiną 7-osobową typu wywrotka i plandeka. Bardzo dokładna specyfikacja zamówienia wymagała przygotowania precyzyjnej oferty dla kupującego – to zadanie zostało wykonane.

W trakcie trwania postępowania przetargowego we wspomnianych warunkach zamówienia pojawiły się nieznaczne różnice, jednak wszystkie zostały zrealizowane przez Citroëna. Zamówione auta miały być napędzane wysokoprężnymi jednostkami napędowymi o mocy minimum 120 KM, które będą spełniać najwyższe obecnie kryteria emisji spalin Euro6. W tym kontekście Citroën zaproponował swój nowy silnik 2.0 BlueHDI o mocy 130 KM. Za przeniesienie mocy na koła odpowiadać ma 6-biegowa przekładnia manualna. Wszystkie kryteria dotyczące jednostek napędowych zostały spełnione.

Kolejnym kryterium dopuszczającym pojazd do przetargu był warunek ładowności wynoszącej 800 kg. Wcześniej zamawiający chciał zamawiać samochody o ładowności minimum 1000 kg, lecz po sesji pytań wartość została zmniejszona do 800 kg. Pomimo zmian w ofercie, dzięki niskiej masie własnej Jumpera, udało się spełnić również pierwotne kryterium przetargu. W ofercie Citroën Polska dla przetargu PKP PLK znalazła się zabudowa typu wywrotka 3-stronna pokryta plandeką. Przestrzeń ładunkowa mierzy 3100 mm długości, 2050 mm szerokości, a wysokość burt to 400 mm. Dodatkowo znalazło się 6 uchwytów do mocowania ładunku w podłodze, przez co przewożone towary mogą być lepiej zabezpieczone, a całość może być trzystronnie podnoszona, opuszczana i przechylana – 3-stronna wywrotka. Plandeka, która przykrywa przestrzeń ładunkową, jest łatwa do ściągnięcia, dzięki czemu klient może jeszcze swobodniej korzystać z możliwości Citroëna Jumpera.

Również kabina Citroëna Jumper dla PKP PLK jest dość dobrze wyposażona. Mowa tutaj zarówno o względach bezpieczeństwa, jak i o wymiarze praktycznym. Na pokładzie Jumpera znajdziemy m.in. dwie poduszki powietrzne, ABS, ASR, ESP, a także elektrycznie regulowane szyby przednie, manualną klimatyzację, immobiliser wraz z alarmem i zdalnie sterowany centralny zamek oraz ciemną, materiałową tapicerkę, która jest łatwa w utrzymaniu.

Wygrana Citroëna Polska w przetargu organizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A dowiodła przede wszystkim, że Citroën Jumper jest nowoczesnym samochodem, który dzięki szerokim możliwościom adaptacji nadwozia oraz zabudowy spełnia najbardziej wyśrubowane oczekiwania klientów. Wygrany przetarg pokazał, że Jumpera można konfigurować na wiele sposobów – jest dostępny zarówno z kabiną podwójną, jak i pojedynczą, a także z nadwoziem furgon i w innych zabudowach, których oczekiwać może klient. Można więc spokojnie powiedzieć, że nie jest to ostatni przetarg, w którym zwyciężył Citroën Jumper.

GALERIA

ZNAJDŹ NAS: