Nie tylko wynajem czy leasing. Także wsparcie szlachetnych idei

Choć o tym mówi się mniej niż o wynajmie długoterminowym, nowych ofertach czy nowych modelach i ich cenach, firmy zajmujące się zawodowo obsługą flot, leasingiem czy wynajmem aut do firm oraz producenci i przedstawiciele koncernów samochodowych prowadzą także działalność edukacyjną, sponsorską lub są mecenasami kultury.

2017-07-12 09:24:53

Idea Fleet wraz z Idea Leasing od lat angażują się przede wszystkim w lokalne wydarzenia sportowe i przedsięwzięcia, które promują zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną wśród naszych pracowników. –  Uczestniczymy w biegach biznesowych, w sztafetach maratońskich czy w biegach o charakterze charytatywnym, jak np. w III Wrocławskim Biegu Akademickim, który odbył się 14 maja br. we Wrocławiu. A już w czerwcu 2017 r. będziemy wspierać start firmowej Sztafety Triathlonowej, która w 2016 r. zajęła miejsce na podium – mówi Grzegorz Dziok, wiceprezes Zarządu Idea Fleet SA i Idea Leasing SA.

Idea Fleet jest bardzo dumna z sukcesów swoich pracowników, którzy potrafią łączyć obowiązki zawodowe z realizacją swoich sportowych pasji, jak np. Anin Więcek, specjalistka ds. windykacji i zwyciężczyni Biegu Firmowego 2016 r., czy Anna Siewruk, na co dzień doradca ds. leasingu w Gdańsku i zwyciężczyni tegorocznego II Turnieju Amatorek i Amatorów Piłki Ręcznej. –  Regularnie trenuje także nasza firmowa drużyna piłki nożnej – mówi Grzegorz Dziok. Ponadto Idea Leasing, jako wieloletni lider w finansowaniu transportu ciężkiego, uczestniczy w TranSPORT Ride –  rajdzie rowerowym o puchar Grupy DBK. –  Bo to, co łączy nas ze sportem, to przestrzeganie zasad fair play w prowadzonym przez nas biznesie – mówi prezes Dziok.

Volvo Car Poland na szczeblu centralnym od lat wspiera żeglarstwo. –  Naszą kluczową imprezą na szczeblu centralnym są regaty Volvo Ocean Race.

W Polsce naszą koronną imprezą jest Volvo Gdynia Sailing Days – największe regaty w Polsce. Dodatkowo wspieramy też młode talenty żeglarskie w ramach Volvo Youth Sailing Team Poland.

To grupa prowadzona przez Polski Związek Żeglarski, w której upatrujemy szanse medalowe podczas igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 r. – mówi Stanisław Dojs, PR manager Volvo Car Poland.

Zdaniem Stanisława Dojsa zaangażowanie Volvo w żeglarstwo ma swoją logikę. –  Nasza centrala organizuje jedną z najważniejszych imprez żeglarskich na świecie – Volvo Ocean Race. W Polsce sponsorujemy największe regaty w Polsce – Volvo Gdynia Sailing Days. Dodatkowo sponsorujemy team juniorów żeglarskich. Popularyzujemy ten szlachetny, ekologiczny sport. Udało nam się zbudować skojarzenie Volvo – żeglarstwo. Żadna inna marka motoryzacyjna na świecie nie kojarzy się tak mocno z żaglami jak my – mówi PR manager Volvo.

Volvo Car Poland ma istotny wkład w organizację największej imprezy żeglarskiej w Polsce i jest sponsorem tego wydarzenia już siódmy raz. Sponsorowani przez markę zawodnicy z Volvo Youth Sailing Team odnoszą już pierwsze sukcesy na arenie międzynarodowej. W ubiegłym roku posypały się medale mistrzostw świata w kilku klasach żeglarskich.

Alphabet Polska angażuje się z kolei w inicjatywy charytatywne, obejmujące m.in. doroczną zbiórkę prezentów, w której biorą udział wszyscy chętni pracownicy tej firmy.

Mamy w ten sposób możliwość spełnienia przynajmniej kilku dziecięcych marzeń, a sami możemy choć na chwilę wcielić się w rolę Świętego Mikołaja, kiedy wyładowanym po brzegi samochodem dostarczamy w grudniu owoce tej inicjatywy do domu dziecka

– mówi Zofia Kosińska, dyrektor Działu Marketingu i Rozwoju Biznesu, Alphabet Polska Fleet Management.

W ubiegłym roku Alphabet Polska zapoczątkował nową inicjatywę powiązaną z akcjami sezonowej wymiany opon. Pracownicy firmy mają możliwość zakupu opon używanych, które nie są już wykorzystywane we flocie Alphabetu, ale nadal posiadają bardzo satysfakcjonujący zapas bieżnika. Dzięki temu z jednej strony Alphabet rezygnuje z przychodów wynikających z utylizacji opon, a pracownicy mają możliwość dołożenia swojej cegiełki do szczytnego celu. –  W zeszłym roku zorganizowaliśmy dwie takie akcje w sezonie letnim i zimowym, w których udało nam się zebrać w sumie ponad 40 tys. zł. Cały przychód z tej inicjatywy został przekazany na rzecz organizacji pożytku publicznego – w przypadku akcji letniej była to fundacja wspierająca chorego na mukowiscydozę syna jednego z pracowników serwisu Auto Boss, a pieniądze pozyskane w akcji zimowej przekazaliśmy Stowarzyszeniu Mali Bracia Ubogich wspierającej samotnych seniorów – mówi Zofia Kosińska.

Škoda to marka, która od lat angażuje się w projekty, dzięki którym może dbać o bezpieczeństwo kierowców, a także miłośników gór. Zapewnia także wsparcie znaczących imprez rowerowych w Polsce. –  Škoda Polska współtworzy specjalne projekty autorskie, dedykowane bezpieczeństwu kierowców od 2004 r., kiedy to powstała Škoda Auto Szkoła, specjalizująca się w doskonaleniu kierowców w zakresie bezpiecznej, ekonomicznej i defensywnej jazdy. Kolejnym projektem na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa Škoda Auto Lab, będące unikalnym, multimedialnym laboratorium uświadamiającym niebezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dopełnieniem powyższych działań jest Škoda Autodrom Poznań, tor służący praktycznemu doskonaleniu umiejętności jazdy kierowców w symulowanych sytuacjach awaryjnych – mówi Klaudyna Gorzan, kierownik ds. PR w Dziale Marketingu Škoda Polska.

Škoda Polska od lat wspiera również działania TOPR-u, co roku rozszerzając jego flotę o nowe wsparcie techniczne w postaci aut. Aktualnie we flocie TOPR są 3 samochody marki Škoda, gotowe ułatwiać pracę ratownikom, a co najważniejsze –  nieść pomoc w najtrudniejszych warunkach górskich.

Marka Škoda angażuje się też w rowerową aktywność, świetnie wpisując się w coraz powszechniej panujący trend na sportowy i aktywny tryb życia, wspierając akcje rowerowe w Polsce i na świecie. Chcąc wspierać coraz większą grupę kolarzy i fanów dwóch kółek, marka stworzyła stronę www.welovecycling.pl, która nie tylko pomoże pasjonatom w doskonaleniu jazdy, ale udzieli też wskazówek w doborze odpowiedniego wyposażenia.

Dla BMW Group jedną z najważniejszych kwestii strategicznych jest działalność w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. – O naszym poziomie zaangażowania w temat najlepiej świadczy fakt, że od lat jesteśmy liderem branżowym w prestiżowym rankingu „Dow Jones Sustainability Index”.

Nasza strategia w tym zakresie obejmuje, obok choćby dbałości o środowisko, m.in. działalność społeczną. Aktywnie angażujemy się w kwestie bezpieczeństwa na drogach – zarówno globalnie, jak i lokalnie (kilkuletni program edukacji z zakresu pierwszej pomocy). Wspieramy także rozwój młodzieży w zakresie innowacyjnego myślenia, prowadząc z fundacją Ashoka program dla szkół „Radość Zmiany”

– mówi Katarzyna Gospodarek, PR Corporate Communications Manager w BMW Group Polska. Bawarskiej marce bliskie są także wyzwania jakości życia w miastach. BMW Group Polska jest partnerem programu „Zrównoważone Miasta” Global Compact, zaś w Warszawie przy ul. Szpitalnej znajduje się instalacja zwiększająca dopływ światła do zacienionego podwórka – powstała w ramach konkursu dla architektów, którego BMW było patronem.

– Angażujemy się także we wspieranie kultury – globalnie od niemal 50 lat. W Polsce BMW jest mecenasem najwspanialszych instytucji kultury: Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie czy Filharmonii Szczecińskiej. W 2016 r. zrealizowaliśmy film dokumentalny opowiadający o drodze życiowej wybitnych tworów: Janusz Gajosa, Agnieszki Holland, Kory, Tomasz Stańko i Rafała Olbińskiego. W ramach sponsoringu sportowego organizujemy BMW Półmaraton Praski w Warszawie, angażujemy się także w golf i żeglarstwo – mówi Katarzyna Gospodarek.

W swoich działaniach BMW Group stara się wspierać wartościową działalność. Zasadą marki BMW jest wiązanie się z partnerami – fundacjami czy instytucjami – na równych, pełnych zrozumienia zasadach. Firma stara się także tworzyć projekty wspólne, korzystające z wiedzy i kompetencji obu stron. Zaangażowanie marki jest więc różnorodne – zarówno finansowe, rzeczowe, jak i merytoryczne. Jako przykład udanej współpracy Katarzyna Gospodarek wymienia program z fundacją Ashoka, w ramach którego w sześciu szkołach w całej Polsce przeprowadzono dwudniowe warsztaty uczące dzieci innowacyjnego myślenia oraz sprawczości, a także zasad skutecznego działania. – Program znalazł się w prestiżowym raporcie CSR Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz otrzymał nominację do konkursu Dobroczyńca Roku. Naszą dumą jest też fakt, że z naszymi partnerami pracujemy długofalowo, co w przypadku wspierania kultury czy projektów społecznych jest kluczowe dla ich sukcesu – mówi Katarzyna Gospodarek.

ZNAJDŹ NAS: