Nowości motoryzacyjne 2017 i 2018 w segmencie premium

Na dzień dzisiejszy możemy naliczyć co najmniej 20 nowości wśród samochodów marek premium i luksusowych. I nie mówimy tutaj o delikatnym faceliftingu czy wprowadzeniu nowego silnika do oferty, lecz o nowej generacji konkretnego auta czy też całkowitej nowości, której jeszcze w ofercie nie ma.

2017-07-19 07:35:46

Audi A7

Na pierwszy ogień idzie sportowy liftback z Ingolstadt. Obecna generacja produkowana jest od 2010 r. i coraz mocniej dopomina się o zmianę modeli. Dłużej na rynku funkcjonuje jedynie flagowiec A8, który sprzedawany jest od 2009 r. O tym ostatnim aucie jednak za chwilę. Premiera nowego A7 ma odbyć się na przełomie 2017 i 2018 r. Z pierwszych zdjęć szpiegowskich wynika, iż stylistycznie będzie nawiązywać do ostatnich nowości – m.in. do Audi Q5 czy Audi A5. Oczywiście karoseria będzie odpowiednio przygotowana pod większe proporcje, lecz linia stylistyczna Audi od kilkunastu miesięcy pozostaje niezmieniona.

Niepotwierdzone informacje sugerują, iż w nowym Audi A7 znajdą się technologie zaprezentowane chwilę wcześniej w nowym flagowcu. Liczymy, że pod maską pozostaną silniki V6 i V8.

Audi A8

To najbardziej wyczekiwana premiera 2017 r. od Audi. Prawdopodobny debiut samochodu nastąpi podczas jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie. Auto ma być dużo lżejsze od poprzednika, a na jego pokładzie znajdą się najnowsze technologie, m.in. mocno rozwinięty Audi Virtual Cocpit czy układy kontroli jazdy  (dzięki czemu nowe Audi A8 będzie miało większe możliwości autonomicznej jazdy), a także bardziej efektywne i efektowne oświetlenie OLED. Dodatkowo wewnątrz auta mogą pojawić się wysokiej rozdzielczości ekrany i system inforozrywki sterowany gestami.

Pod maską nowego Audi A8 pracować mają silniki V6 i V8, a flagowym motorem zostanie, znane już z Bentleya Bentaygi, 6-litrowe W12. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że pojawi się również odmiana hybrydowa e-tron.

Audi Q8

Obecnie występuje jeszcze jako samochód koncepcyjny, lecz wielkimi krokami zbliża się premiera nowego flagowego SUV-a z Ingolstadt. Audi Q8, bo o nim mowa, ma być większym i bardziej komfortowym autem od obecnie sprzedawanej Q7. Pierwotnie auto miało być dostępne jako samochód elektryczny, jednak prawdopodobnie skończy się na napędzie hybrydowym. Pokazany w Genewie samochód koncepcyjny jest pewną zapowiedzią nowego auta, jednak do tej pory nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie będzie wyglądał nowy SUV Audi.

Patrząc z technicznej strony: pod maską pracować ma 3-litrowe V6 TFSI o mocy 333 KM i silnik elektryczny generujący 136 KM. Nieoficjalnie mówi się o 449 KM i 700 Nm momentu obrotowego, a zasięg na silniku elektrycznym może przekroczyć nawet 60 km.

BMW 6 Gran Tourismo

Po niezbyt udanym debiucie BMW 5 Gran Tourismo producent z Monachium wyciągnął wnioski i nie planuje powtórzyć tego samego błędu. Największym problemem tego auta była mocno ociężała karoseria, która znacząco wpływała na odbiór samochodu. Nowe Gran Tourismo, które poszerzy rodzinę Serii 6, będzie dużo lżejszym autem. Zupełnie niedawno przyłapano na testach pierwsze zakamuflowane samochody, przez co trudno wróżyć o ich wyglądzie i szukać bliższych informacji. Nieoficjalnie jednak mówi się, że premiera nowego BMW 6 Gran Tourismo ma nastąpić na przełomie 2017 i 2018 r.

BMW X7

W 2018 r. ma pojawić się flagowy SUV BMW. Mowa tutaj o BMW X7, którego testy drogowe niedawno się rozpoczęły. Auto ma rywalizować z takimi modelami, jak Mercedes GLS czy Audi Q8. Ten ostatni zaliczy prawdopodobnie premierę w podobnym czasie, co X7. Obecnie jedynym przedstawicielem tego segmentu jest właśnie GLS. Konkurencja jednak nie śpi i już intensywnie pracuje. Pod maską pojawią się prawdopodobnie silniki znane z BMW Serii 7 – wraz z odmianą hybrydową. Nie wiadomo, czy pojawi się usportowiona „M-ka”. Debiut już raczej w 2018 r.

BMW X3

Szykuje się pierwszy elektryczny SUV od BMW. Fani X3 nie muszą być jednak przerażeni, bowiem auto na pewno pojawi się również w wersji z silnikami spalinowymi. Premierę elektrycznego auta wróżymy raczej na końcówkę 2018 r. SUV BMW stylem ma nawiązywać do obecnie sprzedawanych aut – BMW przyzwyczaiło nas zresztą, że nie robi rewolucji przy wprowadzaniu nowych samochodów. Wnętrze upodobni się do tych z już zaprezentowanych aut – Serii 7 i Serii 5.

BMW M5

Nowa generacja „piątki” zaliczyła udany debiut i sprzedaje się bardzo dobrze. Dlatego też na Salonie Samochodowym we Frankfurcie pojawi się nowa generacja najbardziej usportowionej odmiany BMW Serii 5. Według niepotwierdzonych jeszcze informacji nowe BMW M5 ma być napędzane podwójnie doładowanym V8 o pojemności 4.4 l i mocy 600 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Moc ma być przekazywana na oś tylną lub obie osie, a sprint do 100 km/h może trwać zaledwie 3,5 s. To będzie bardzo szybkie auto.

BMW Serii 8 Concept

Klasyczne coupè były kiedyś domeną BMW. Dlatego też koncern z Monachium przymierza się do powrotu do korzeni. Zaledwie kilka dni przed premierą "Floty Premium" pokazane zostało nowe BMW Serii 8 Concept, które zapowiada całkowicie nowy model. Auto charakteryzuje się bardzo ostrym i agresywnym przodem i tyłem. Niepotwierdzone informacje mówią o jednostkach napędowych V8 i V12. Być może dowiemy się czegoś o produkcyjnym modelu podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

DS7 Crossback

Chociaż swoją premierę auto miało już na początku 2017 r., to do polskich salonów trafi na przełomie 2017 i 2018 r. DS7 Crossback jest nowym otwarciem w krótkiej historii marki. To pierwsze auto zaprojektowane w nowych ramach designerskich DS-a. Kusi futurystycznym i awangardowym wyglądem, zachowując przy tym dozę elegancji. Wewnątrz również ogromne zmiany względem mniejszych modeli – wysokiej jakości materiały wykończeniowe, a pod maską może znaleźć się nawet 300-konna hybryda. Debiut sprzedażowy pod koniec 2017 r.

Infiniti QX50

Na polskim rynku pojawi się raczej już w 2018 r. Aktualnie wiemy już, jak wygląda auto koncepcyjne. Czy seryjnie produkowany samochód będzie wyglądał podobnie? Wszystko wskazuje na to, że tak, i trzeba przyznać, że Infiniti już może zacierać ręce. Szykuje się duży powrót i ogromne szanse na spore namieszanie na rynku. Auto ma być pokazane na przełomie 2017 i 2018 r.

Jaguar E-Pace

Boom na SUV-y trwa w najlepsze. Do podobnych wniosków doszedł Jaguar, który szykuje się do prezentacji kolejnego auta z podwyższonym prześwitem. Na początku 2017 r. auto zostało przyłapane podczas testów na kole podbiegunowym. E-Pace ma być bratem bliźniakiem Range Rovera Evoque, jednak o zgoła odmiennej stylistyce. Oficjalnej premiery należy spodziewać się pod koniec 2017 r. i można już założyć, że sprzedaż będzie wysoka – zwłaszcza, że większy F-Pace też się bardzo dobrze sprzedaje.

Jaguar I-Pace

Pod koniec 2016 r. Jaguar przedstawił kolejne koncepcyjne auto. Mowa tutaj o modelu I-Pace koncept, który zapowiada pierwsze seryjne auto elektryczne Jaguara. Producent nie potwierdza, ale też nie zaprzecza plotkom, jakoby zasięg elektrycznego SUV-a miał przekroczyć nawet 500 km. Pierwsze 100 km/h ma pojawić się na jego prędkościomierzu zaledwie po 4 s. Kiedy odbędzie się debiut seryjnego modelu? Raczej należy celować w drugą połowę 2018 r.

Lamborghini Urus

W połowie 2017 r. spodziewany jest debiut historycznego samochodu. Mowa bowiem o Lamborghini Urus, który ma być nowym rozdziałem w historii marki. Odważna stylistyka samochodu koncepcyjnego pozostanie w aucie klasycznym. Pod maską pracować ma podwójnie doładowane V8, a w przyszłości może pojawić się również odmiana plug-in hybrid. To będzie wyjątkowy debiut w 2017 r.

Mercedes klasy G

Po wielu latach obecności na rynku przychodzi czas odświeżenia legendarnego modelu. Początkowo była mowa o uśmierceniu modelu, jednak Mercedes podjął decyzję o wskrzeszeniu legendy. I w ten sposób pod koniec 2017 r. pojawi się następca popularnej Gelendy. Uobecnią się w niej pudełkowate kształty, a całe auto pozostanie w klasycznym stylu. Największą rewolucją ma być spore odchudzenie auta – nawet o potężne 400 kg! Nie wiadomo, czy pod maską kultowej odmiany G65 AMG nadal będzie pracować 6-litrowe V12. Czas pokaże. Debiut prawdopodobnie na przełomie 2017 i 2018 r.

Porsche Panamera Sport Tourismo

W drugiej połowie 2017 r. do sprzedaży trafi kolejny przebój Porsche. Mowa tutaj o nowej Panamerze Sport Tourismo. W porównaniu do klasycznego auta tutaj ma być troszkę więcej miejsca – przy zachowaniu eleganckiej i konsekwentnej stylistyki. Mierzące ponad 5 m auto jest pierwszym w historii modelu 5-osobowym samochodem. Cechuje się bogatym wyposażeniem i najwyższymi materiałami wykończeniowymi. Oficjalna sprzedaż ruszy w październiku bieżącego roku.

Range Rover Velar

Podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowany został nowy Range Rover. Mowa tutaj o modelu Velar, którego bliskim krewnym jest Jaguar F-Pace. Mierzy ponad 4800 mm długości i 1930 mm szerokości. Stylistycznie nawiązuje do mniejszych braci. Przód zapożyczono z modelu Evoque, a tył pomaga wyobrazić model Sport. Debiut w salonach raczej w trzecim kwartale 2017 r. Silniki mają osiągać od 180 KM do 380 KM. Później pojawi się topowa odmiana SVR.

Volvo XC40

To, obok pokazanego już Volo XC60, najważniejsza premiera szwedzkiego producenta. Niedawno w sieci pojawiły się kolejne wizualizacje konkurenta BMW X1 czy Mercedesa GLA. Volvo dostrzega, iż rynek samochodów typu SUV rozkręca się w szalony sposób. I dlatego też do oferty dołączy nowe Volvo XC40. Co z tego auta będzie? Czas pokaże, ale my wróżymy raczej mocną sprzedaż dla nowego auta ze Szwecji.

I w ten sposób przebrnęliśmy przez kilkanaście najważniejszych nowości z 2017 i 2018 r. Już niedługo kolejne premiery.

ZNAJDŹ NAS: