Namiastka premium we współczesnych samochodach

Wybierając się na zakupy nowego samochodu nie zawsze mamy możliwość zakupienia reprezentantów segmentu premium – mowa tutaj o BMW czy Audi. Część producentów ma w swojej ofercie wersje wyposażeniowe czy też pakiety, które sprawiają, że z jednej strony klient ma namiastkę premium, a z drugiej strony producent może próbować aspirować do tego segmentu.

2017-07-21 07:50:57

Wyłączając z materiału takich producentów, jak Audi, BMW, Mercedes czy Porsche, ale mając na myśli samochód premium, trudno znaleźć jakiekolwiek przykłady. Równocześnie też, przywołując Renault czy Škodę, trudno postawić znak równości między taką marką i słowem „premium”. Jednak są na świecie firmy, które próbują tworzyć modele aspirujące do droższych produktów. Škoda ma swoją linię Laurin & Klement. Ford – modele serii Vignale. Renault sygnuje swoje auta jako Initiale Paris. Również Volkswagen część konfiguracji w swoich modelach sprzedaje wyłącznie w wersji Highline. Nowością jest również pakiet Opel Exclusive, który zadebiutował z najnowszą generacją flagowej Insignii. Zobaczmy zatem, jak prezentują się linie modelowe, które aspirują do segmentu premium.

Ford Vignale

Linia Vignale to obecnie cztery modele: Mondeo Vignale, S-Max Vignale, Kuga Vignale i Edge Vignale. W niedalekiej przyszłości do tego grona dołączy również mała Fiesta Vignale. Wszystkie cztery samochody cechują się arcybogatym wyposażeniem oraz wieloma dodatkami, które nie są dostępne w podstawowym cenniku. Najważniejszą kwestią, która promuje modele Vignale, jest to, iż zakupu tych samochodów można dokonać wyłącznie w wybranych salonach Forda w Polsce: m.in. w Warszawie (jedna placówka), Łodzi (jedna placówka) czy Gdyni – w sumie jest ich sześć. Czym wyjątkowym zostanie zaskoczony klient, który zdecyduje się na zakup samochodu z linii Vignale?

Przede wszystkim linia Vignale to samochody wyróżniające się rozwiązaniami najwyższej klasy oraz wieloma innowacyjnymi technologiami, które mogą znaleźć się na pokładzie. Klient, który zdecyduje się na zakup samochodu Vignale, zostanie objęty pakietem specjalnych usług: m.in. dostępem do całodobowej infolinii Vignale One Call, pakietem przeglądów serwisowych z możliwością odbioru samochodu od klienta, a następnie jego zwrotu (door-to-door) czy też przynależnością do Vignale Owners Club, który daje dostęp do limitowanych ofert dotyczących wyjątkowych restauracji, hoteli, wydarzeń kulturalnych oraz sportowych.

Samochody linii Vignale to również wyjątkowe wyposażenie oraz wykończenie wewnątrz i na zewnątrz. Modele te można poznać przede wszystkim po specjalnych lakierach czy chromowanych wykończeniach nadwozia – jak chociażby przy osłonie chłodnicy, wokół bocznych okien czy w tylnym pasie. Vignale to również specjalne wzory felg (pokrytych chromem) ze stopów lekkich. Wewnątrz modeli linii Vignale możemy spotkać się ze skórzanymi obiciami, elektrycznie regulowanymi, podgrzewanymi i wentylowanymi fotelami (również pokrytymi skórą) i kanapą, a także najwyższymi wersjami systemów multimedialnych oraz nagłośnieniem Sony Premium. Linia Vignale może być łączona wyłącznie z najmocniejszymi jednostkami napędowymi (np. Ford Mondeo Vignale dostępny jest z pięcioma jednostkami napędowymi – 2.0 EcoBoost 203 KM, 2.0 EcoBoost 240 KM, 2.0 TDCi 180 KM, 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM i 2.0 Hybrid 187 KM).

Opel Exclusive

Wraz z premierą nowej generacji Opla Insignii oraz współtworzonych z PSA (PSA kupiło Opla w pierwszym kwartale 2017 r.) modeli Crossland X i Grandland X w ofercie znalazł się specjalny pakiet Exclusive, który pozwoli jeszcze bardziej zbliżyć się do samochodów segmentu premium oraz tych, które aspirują do tego świata. Możliwość wyróżnienia się oraz dostosowanie pojazdu do osobistych preferencji to główne motywy stworzenia tej linii. Exclusive to przede wszystkim szeroka gama wyjątkowych lakierów nadwozia i opcji wykończenia wnętrza. To również dedykowane wzory felg aluminiowych oraz lepsze materiały wykończeniowe i najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Czym zatem dokładnie jest linia Opel Exclusive?

Jak już zostało wspomniane na początku, Opel Exclusive dotyczy przede wszystkim nowej generacji modelu Insignia. W polskich salonach już można składać pierwsze zamówienia, chociaż importer wciąż pracuje nad ofertą. Niepotwierdzone źródła głoszą, że podobnie jak w opisanej wcześniej linii Vignale, sprzedażą samochodów Opel Exclusive zajmą się wybrane salony w Polsce.

Aby zadowolić najbardziej wybrednych klientów, punkty sprzedaży Opel Exclusive mają być wyposażone w specjalne stacjonarne konfiguratory oraz wyświetlacze wysokiej rozdzielczości. Wszystko po to, by potencjalny nabywca mógł dokładnie sprawdzić oraz wybrać dodatki do swojego nowego samochodu.

Obecnie Opel prowadzi jeszcze prace nad ofertą linii Opel Exclusive i dopiero niedługo poznamy dokładną konfigurację modeli. Wtedy też dokładnie dowiemy się, w czym linia Exclusive jest lepsza od oferowanych „zwykłych” wersji wyposażeniowych i jakie daje możliwości indywidualizacji. Jednak już teraz można stwierdzić, że Opel Exclusive będzie miał za zadanie zwiększyć prestiż marki i uczynić ją bardziej konkurencyjną względem rywali.

Renault Initiale Paris

Renault także ma w swojej ofercie linię aspirującą do segmentu premium. Mowa tutaj o modelach z rodziny Initiale Paris. W polskiej ofercie Initiale Paris można spotkać w kilku modelach: Talisman, Talisman Grandtour i Espace. Niedługo do oferty dołączą również dwa kolejne samochody: odświeżony Captur oraz nowa generacja SUV-a Koleos.

Podobnie jak w przypadku Forda czy Opla, ekskluzywna odmiana Initiale Paris cechuje się wyjątkowymi elementami wykończenia wnętrza i specjalnymi elementami na zewnątrz samochodu. To przede wszystkim dedykowane lakiery nadwozia wraz z chromowanymi wykończeniami elementów, dedykowane wzory felg aluminiowych z zewnątrz oraz bogate wyposażenie seryjne wewnątrz. Skórzane wykończenie deski rozdzielczej i obicie foteli skórą Nappa to tylko niektóre punkty długiej listy wyposażenia. Nowoczesne technologie oczywiście także znajdą się na pokładzie samochodów linii Renault Initiale Paris. Mowa tutaj o rozszerzonym systemie multimedialnym Renault R-Link Evolution czy, w zależności od modelu, wyświetlaczu Head-Up Display oraz o fotelach z funkcją masażu.

Linia Initiale Paris dostępna jest z wybranymi jednostkami napędowymi. W przypadku Talismana i Espace są to silniki 1.6 TCe 200 KM i 1.6 dCi 160 KM.

Škoda Laurin & Klement

Wśród linii modelowych aspirujących do premium nie można zapomnieć również o Škodzie i modelach sygnowanych nazwiskami założycieli czeskiej marki – Vaclava Laurina i Vaclava Klementa. Obecnie oferta Laurin & Klement dotyczy dwóch modeli: odświeżonej Škody Octavii i Škody Superb. Ponieważ w ostatnim czasie Czesi zaprezentowali dwa nowe SUV-y (Kodiaq i Karoq), to należy spodziewać się, że niedługo także w tych autach pojawią się ekskluzywne odmiany.

W przeciwieństwie do Forda (i prawdopodobnie Opla), Škody z rodziny Laurin & Klement mogą być zamawiane w każdym salonie w Polsce. Nie oznacza to wcale, że tracą one na swoich właściwościach. Samochody tej linii cechują się wysokim wyposażeniem standardowym oraz specjalnymi dodatkami stylistycznymi w środku oraz na zewnątrz samochodu. Mowa tutaj o specjalnych lakierach, chromowanych dodatkach (m.in. wokół osłony chłodnicy i bocznych szyb) i dedykowanych felgach ze stopów lekkich. W środku wersję Laurin & Klement możemy poznać po skórzanym wykończeniu wnętrza i obiciu foteli, a także bogatym wyposażeniu standardowym.

Podobnie jak w przypadku Renault i Forda, Škody w wersji Laurin & Klement oferowane są z najmocniejszymi jednostkami napędowymi.

Skąd wśród tylu producentów takie wersje wyposażeniowe jak Laurin & Klement, Initiale Paris czy Vignale? Wszystko dla klienta! Niektórzy ciągle pozostają wierni marce, a równocześnie chcą poznać jej bardziej ekskluzywne odmiany i zaznać smaku premium.

ZNAJDŹ NAS: