Motoryzacyjne dzieła sztuki użytkowej

Stworzenie pojazdu, który odniesie sukces rynkowy, to niezwykle ciężkie biznesowe wyzwanie. Jednak dopiero wypuszczenie na rynek auta, które jest sukcesem sprzedażowym obsypanym nagrodami za design, oraz uznane przez międzynarodowe autorytety dziennikarskie za arcydzieło, jest wybitnym osiągnięciem. Volvo pokazało, że nowy język stylistyczny stosowany w tak wielu już modelach cały czas powala konkurencję na kolana.

2018-07-03 14:36:53

– Dobry skandynawski design to piękno, które chce być dopiero odkryte, o którym chcesz wciąż wiedzieć więcej – Thomas Ingenlath, senior vice president, Design, Volvo Cars. To moim zdaniem perfekcyjne podsumowanie tego, co dzieje się w Volvo Cars w ostatnich 4-5 latach. Volvo XC90 wyważyło drzwi i otworzyło szeroko oczy bardzo wielu ludziom. Jednak dopiero z perspektywy tylu lat widzimy, jak mocno ten model namieszał w światowej motoryzacji. Na bazie projektu wnętrza największego skandynawskiego SUV-a powstały bowiem już mniejsze – XC60 (World Car of the Year) i XC40 (Car of the Year) – konstrukcje. Wzorowane na nim były również limuzyny – rodzina S90 czy S60. To cała generacja pięknych samochodów, które swoje ponadprzeciętne umiejętności magnetyzowania i hipnotyzowania ludzi zawdzięczają zamiłowaniu do produkowania samochodów w sposób przypominający produkcję ekskluzywnych szwedzkich loggi. To nie rzemiosło, to już dalece zaawansowana sztuka. 

Miejsce dla artystów

Fakty te sprawiły, że szef ds. designu w Volvo – Thomas Ingenlath – otrzymał tytuł Design Hero na ceremonii konkursowej Autocar Awards. To on przewodził drużynie projektantów i utalentowanych twórców, którzy projekty komputerowe przekuli w namacalne włókna na desce rozdzielczej. Trafnie powiedział Mark Tisshaw, red. naczelny „Autocar” – Świetny design sprawia, że przemysł motoryzacyjny przemawia do szerszej grupy odbiorców, a Thomas zmienił produkt mainstreamowy w pełnokrwistą markę luksusową. Trudno się z nim nie zgodzić. Motoryzacja już dawno przestała być wyłącznie gałęzią przemysłową i stała się jedną z dziedzin sztuki. Twórcy, pracujący przy projektach brył karoserii, doborze tkanin wewnątrz pojazdu czy wyglądzie i funkcjonalności kabiny, są artystami. To nie są już rzemieślnicy. Można śmiało powiedzieć, że marka Volvo stworzyła miejsce, w którym pracuje najwięcej artystów. 

Made by Sweden

Metka „made by Sweden” jest gwarancją jakości, nie tylko chwytliwym sloganem. Volvo dyskretnie troszczy się o pasażerów, odizolowując ich od zgiełku otaczającego świata. Nie pcha się z wielkimi 15-calowymi ekranami ciekłokrystalicznymi przed oczy, nie kłuje pstrokatymi dzianinami i zagłusza sportowym wydechem. Volvo nie jest oczywiste, Volvo jest dostojne. Nawet jeżeli nie jesteś miłośnikiem skandynawskiego designu, prostej elegancji i nowoczesności skrytej w przemyślanych projektach, docenisz wielką radość z jazdy Volvo. Auta Szwedów to prawdziwe perły rysunku przemysłowego. 

O jakości decydują detale. Miękkie, lekkie i efektowne wykończenie wnętrz jest obecne nawet w miejscach niewidocznych na pierwszy rzut oka. Piękne drewno z naturalnym rysunkiem słojów, naturalna skóra i wstawki z aluminium.

Robin Page, vice president, Interior Design, tak powiedział o jednym z najnowszych modeli, będących ucieleśnieniem metody projektowania pojazdów przez Volvo – Wnętrze jest odbiciem Szwecji. Czytelne wzornictwo, piękne, naturalne materiały i poczucie przestrzeni. 

Aby poczuć Volvo, trzeba wsiąść do środka i poczuć zapach naturalnych materiałów. Wtulić się w wygodne fotele i być pieszczonym przez wysokiej klasy system stereo. Być w strefie absolutnego premium to nie tylko jechać, ale i doświadczać Volvo. Koniecznie jeźdźcie do najbliższego dilera szwedzkiej marki i umówcie się na jazdę testową – jestem przekonany, że będziecie zachwyceni. 

 

CZYTAJ TAKŻE: Marki premium rosną w siłę - sprzedaż w latach 2013-2017

ZNAJDŹ NAS: