Volvo Car Poland z kolejnym rekordem sprzedaży

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 9084 nowe samochody osobowe marki Volvo. Tym samym wzrost sprzedaży Volvo Car Poland wyniósł 17,3%. Najlepiej sprzedającym się modelem był SUV – XC60. Kolejny raz był to najchętniej kupowany model segmentu premium w naszym kraju.

2018-02-09 11:53:36

Volvo Car Poland odnotowuje ciągły wzrost sprzedaży od 2012 r. W ubiegłym roku dostarczono polskim klientom 9084 pojazdy. Dla porównania jeszcze w 2007 r. sprzedaż Volvo w Polsce była na poziomie 3743 sztuk. Wzrost sprzedaży Volvo Cars na całym świecie wyniósł w ubiegłym roku 7%, a globalna sprzedaż osiągnęła poziom 571 577 aut. Dynamika wzrostu naszego rynku była jeszcze wyższa i wyniosła ponad 17% (2017 vs. 2016).

Od 2009 roku najchętniej wybieranym modelem segmentu premium w Polsce jest Volvo XC60. W ubiegłym roku sprzedano 4980 sztuk tego SUV-a. Tak dobry wynik jest efektem sprzedaży obecnej oraz poprzedniej generacji tego auta.

W 2017 roku sprzedano w Polsce 1916 samochodów serii 90. Największym wzięciem cieszył się model XC90 (801 rejestracji), za nim S90 (536 rejestracji), następnie V90 (302 rejestracje) i V90 Cross Country (277 rejestracji). W ubiegłym roku model V40 i V40 Cross Country przeszedł lifting, który pozwolił utrzymać zainteresowanie tym kompaktowym Volvo. W 2017 roku do klientów trafiło 628 tych aut i kolejnych 520 w wersji Cross Country.

W ubiegłym roku pozostałych przedstawicieli serii 60 zarejestrowano 1039 sztuk, na co złożyły się wyniki następujących modeli: V60 (360), S60 (325), V60 Cross Country (289) i S60 Cross Country (65).

– Gdy prezes Volvo Cars – Hakan Samuelsson – prezentował w 2014 roku model XC90 powiedział, że za kilka lat będzie to nasz najstarszy samochód w ofercie. Od tego czasu Volvo każdego roku wprowadza kolejne, całkowicie nowe modele. W ubiegłym roku do naszej oferty dołączył V90 Cross Country i XC60. W tym do gry wkroczy niewielki SUV – XC40 oraz kolejne modele serii 60. Przewiduję, że nadchodzący rok będzie rekordowy dla Volvo Cars na całym świecie. Przyczyni się do tego także sprzedaż w Polsce, która w powinna być trzykrotnie wyższa  niż w 2007 roku powiedział Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

ZNAJDŹ NAS: