Hyundai KONA – miejski dynamit

Według danych PZWLP i analiz znawców rynku motoryzacyjnego popyt na modele typu SUV stale rośnie. Od początku roku segment ten zanotował wzrost rzędu 24%. Jest to zdecydowanie zasługą segmentu B-SUV, którego przedstawicielami są między innymi SEAT Arona czy właśnie Hyundai KONA. Jaką użyteczność flotową prezentuje model skazany na sukces?

2018-10-02 08:41:56

Hyundai od dawna był obecny w segmencie pojazdów terenowych dzięki modelom Santa Fe i Tucson. Modele dostępne są w ofercie koreańskiego producenta samochodów odpowiednio od 2001 i 2004 r. KONA jest zatem absolutną świeżynką, która na światowych salonach debiutowała w ubiegłym roku.

Nowy język stylistyczny

Kompaktowy crossover segmentu B został wyprodukowany według nowego języka stylistycznego marki Hyundai, nadającego bryłom produkowanych samochodów niesamowicie charakterny wyraz. Mocne i dynamicznie linie przedniego pasa, zwężone pasy LED-owych reflektorów do jazdy dziennej, cztery oddzielne klosze reflektorów po każdej stronie i liczne przetłoczenia wraz z wysoko nałożonymi plastikowymi osłonami czynią z KONY pojazd bardzo oryginalny. Boczna sylwetka auta z wysoko zarysowanymi oknami w okolicach słupka C i mocno opadającym tyłem sprawia wrażenie ciasnego wnętrza i pudełkowatego charakteru przestrzeni pasażerskiej. KONA legitymuje się bardzo odważnymi kształtami. Również tył nie jest zrealizowany w sposób banalny, jak to często bywa we współczesnej motoryzacji – zwykle porywająca sylwetka z przedniego i bocznego profilu nagle urywa się przy spojrzeniu „od tyłu”, jakby projektantom zabrakło czasu, wigoru i środków na dokończenie śmiałego projektu. W czasie gdy, wydawać by się mogło, popularność segmentu kompaktowych SUV-ów i crossoverów jest już na tyle duża, że projektanci zaczynają powoli zjadać swój ogon, powtarzać pewne kreślarskie schematy, pojawił się Hyundai KONA z naprawdę przebojowym designem. Projekt KONY jest konsekwentny i bardzo miejski.

Uzupełnieniem pięknej zewnętrznej skorupy są kontrastujący dach i lusterka w dwóch kolorach do wyboru. Paleta 10 kolorów zawiera oczywiście standardowe banały, jednak są tu też prawdziwe perły kolorystyczne, jak: phantom black, pulse red, acid yellow czy ceramic blue, które na tak wytłoczonej karoserii wyglądają obłędnie.

Wnętrze KONY byłoby nudne jak wielogodzinne posiedzenia sejmowe, gdyby nie możliwość dokupienia jednego z dwóch pakietów stylistycznych – czerwonego lub limonkowego (opcja za 1700 zł). Rzeczona opcja zawiera przeszycia foteli i zagłówków w wybranym kolorze, kolorowe obwoluty wokół przycisku „start-stop”, skrzyni biegów, wywietrzników powietrza oraz – co najlepsze – wszystkie pasy bezpieczeństwa. Sam projekt wnętrza nie jest czymś olśniewającym, jednak układ, funkcjonalność i wykonanie stoją na odpowiednim poziomie. 8-calowy dotykowy kolorowy ekran wyświetla wskazania rozbudowanego systemu pokładowego z elegancko zaprojektowanym interfejsem (to bardzo miła niespodzianka po rozczarowaniu tym elementem w i30 Fastback). I choć wydaje się klaustrofobiczne z zewnątrz, w środku wnętrze jest przestrzenne i niezwykle ustawne. Z łatwością mieści cztery dorosłe osoby, które mają po 1,8 m (auto ma 2600 mm rozstawu osi). Wygodne i ergonomiczne fotele zapewniają komfort podczas podróży, który dodatkowo podbić może zestaw nagłośnienie KRELL (opcja za 3700 zł).

Jednostki napędowe

Hyundai KONA może być wyposażony w jedną z dwóch benzynowych jednostek napędowych (1.0 T-GDI lub 1.6 T-GDI). Mniejszy 3-cylindrowy motor napędza jedną oś, dysponując 122 KM 172 Nm momentu obrotowego. Większa jednostka jest bogatsza o jeden cylinder i pozwoli Ci dotrzeć w bardziej niedostępne rejony dzięki napędzaniu wszystkich kół jednocześnie za sprawą 177 KM i 265 Nm momentu obrotowego oraz aż 210 mm prześwitu. W tym roku producent do oferty dołączy silnik Diesla 1.6 CRDi.

KONA to jednak nie tylko SUV z nazwy. Mocniejsza wersja silnikowa i napęd 4×4 to prawdziwa gratka dla podmiejskich eksploratorów. KONA wspaniale radzi sobie ze śliskimi i stromymi nawierzchniami. Asystent zjazdu oraz manualna możliwość wyłączenia napędu na obie osie pozwalają kontrolować reakcje pojazdu zgodnie z oczekiwaniami kierowcy.

Hyundai KONA jest jednym z najnowszych projektów marki. Wobec tego jest wyposażony w najświeższe osiągnięcia technologiczne w zakresie bezpieczeństwa – Hyundai SmartSense to wspólna nazwa dla kilku zintegrowanych systemów wspomagających kierowcę w sytuacjach awaryjnych, zagrożenia i kiepskiej widoczności. Auto samoczynnie reaguje po wykryciu przez kilka umieszczonych w nim radarów niebezpieczeństwa, minimalizując skutki nagłej zmiany rzeczywistości drogowej.

I na koniec – motoryzacyjny mainstream fascynuje ponadto nadejście w pełni elektrycznego wariantu KONY, która będzie kusiła bardzo śmiało stylistyką, nowoczesnym designem i deklarowanym zasięgiem 482 km przy 64 kWh pojemności baterii. KONA to niesamowicie ciekawa propozycja, wybijająca się na tle konkurencji, oferująca za dobrze skalibrowaną do polskich realiów biznesowych cenę porządnie wykonany samochód o bardzo żywych i nonszalanckich rysach.

Komentarz:

Barbara Mencel

sprzedaż

doradca klienta biznesowego

tel. + 48 600 886 471

e-mail: b.mencel@karlik.poznan.pl

Hyundai KONA to reprezentant bardzo popularnego wśród klientów biznesowych segmentu. Nie jest to jednak kolejna owieczka w wielkim stadzie przeciętności. KONA to propozycja dla przedsiębiorców i zarządców flot, którzy cenią sobie oryginalność, dynamizm i żywe formy. Bardzo duże możliwości personalizacji i technologicznego zaawansowania idą ramię w ramię z użytecznością i ergonomią. Hyundai KONA nie ustępuje na krok najlepiej sprzedającym się flotowo modelom, a ponadto cieszy się wizerunkiem wspaniałego miejskiego auta z pazurem.

Hyundai KONA jest kompanem w biznesie. 361-litrowy bagażnik, który po złożeniu prawie na płasko tylnych kanap staje się kufrem o pojemności ponad 1100 l z pewnością spełni oczekiwania transportowe firmowego reprezentanta w trasie. Wyświetlacz HUD oraz 8-calowy dotykowy ekran idealnie podkreślają multimedialny charakter wnętrza KONY. Oszczędne silniki z rodziny T-GDI minimalizują zużycie paliwa (w cyklu pod miejskim poniżej 5 l/100 km!), a napęd na wszystkie koła pozwala czerpać radość nie tylko z firmowych, ale i prywatnych wypraw! Pięcioletnia gwarancja i cenny już od 65 990 zł (cena uwzględnia rabat w wysokości 4000 zł) to idealne argumenty do nawiązania współpracy z Hyundai Karlik Poznań. Zapraszamy!

Więcej szczegółów na stronie Hyundai Karlik Poznań

GALERIA

ZNAJDŹ NAS: