Renault - flota dostawcza dostosowana do potrzeb

Dostawcza oferta Renault jest bardzo szeroka i perfekcyjnie skrojona. Portfel marki zapewnia doskonałe możliwości adaptacji i dokładnego dopasowywania się do potrzeb przyszłych użytkowników. Dodatkowymi atutami są atrakcyjne możliwości finansowania i opieka po zakupie samochodu. Dlatego też przy zakupie samochodu dostawczego zdecydowanie warto przyjrzeć się ofercie Renault.

2017-09-20 08:24:47

Oferta samochodów dostawczych Renault składa się z czterech modeli. Wybierać można między najmniejszym Clio Societe, większym Kangoo Express, dużym Renault Trafic a mocarnym i legendarnym Masterem. Wszystko dla spełnienia oczekiwań najbardziej wymagających klientów. Zobaczmy zatem, czym może poszczycić się Renault w walce o klienta potrzebującego samochodu dostawczego.

Renault Clio Societe, czyli najmniejszy dostawczak w gamie

Renault Clio Societe jest najmniejszym oferowanym samochodem dostawczym i zostało oparte o Clio – przebój segmentu aut miejskich. Według danych sprzedażowych Clio jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów francuskiego koncernu. Tylko od stycznia do lipca 2017 r. (dane z Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR) zarejestrowanych zostało ponad 5600 egzemplarzy Renault Clio. Z zewnątrz bardzo trudno jest odróżnić odmianę Societe od klasycznego auta miejskiego. Małego dostawczaka wyposażono w 5-drzwiowe nadwozie, dzięki czemu dostęp do przestrzeni ładunkowej jest dużo łatwiejszy niż w przypadku auta 3-drzwiowego.

Przestrzeń ładunkowa oferuje 911 l pojemności i aż do 556 kg ładowności. Bagażnik mierzy aż 1245 mm długości, przez co na pokład Renault Clio Societe zabierzemy długie przedmioty. Dla lepszego i efektywniejszego zagospodarowania bagażnika pokryto go blachą oraz wykończono plastikiem, co przy okazji pomaga utrzymać porządek. Od przednich foteli odgradza go metalowa kratka, która pozwala na umieszczanie wysokich przedmiotów. Wnętrze samochodu może być wyposażone w wiele systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo w czasie jazdy. Mowa tutaj o 4 poduszkach powietrznych, tempomacie, elektrycznie regulowanych szybach i bocznych lusterkach, ABS, ESC, ASR oraz klimatyzacji, radiu MP3/USB z Bluetooth i nawigacji satelitarnej. Za napęd małego dostawczego Renault odpowiada wysokoprężny silnik dCi 75, który średnio zużywa zaledwie 3,3 l/100 km oleju napędowego. Renault Clio Societe idealnie spełni się jako samochód dostawczy m.in. dla przedstawicieli handlowych, którzy potrzebują małego i zwinnego auta do przemieszczania się między klientami.

Renault Kangoo Express z szeroką ofertą silnikową

Kolejnym modelem w gamie samochodów dostawczych Renault jest Kangoo Express. Cechuje się szeroką ofertą silnikową, a przede wszystkim kilkoma wersjami nadwozia, przez co nawet najbardziej wymagający klienci znajdą odpowiednie auto dla siebie. W zależności od konfiguracji nadwozia Kangoo Express oferuje pojemność ładunkową od 2300 do 4600 l, a jego ładowność to nawet 800 kg! Auto oferowane jest w trzech długościach nadwozia: Kangoo Express Compact, Kangoo Express i Kangoo Express Maxi. Trzy długości nadwozia generują również trzy rozstawy osi. W przypadku Kangoo Express Maxi L2 możliwe jest również zamówienie samochodów w odmianie Combi z pięcioma miejscami – auta stricte dostawcze oferują dwa lub trzy miejsca w kabinie.

Pod maską Renault Kangoo Express może pracować jeden z czterech silników – do wyboru jest jeden benzynowy (1.2 TCe 115 KM) i trzy wysokoprężne (1.5 dCi 75 KM, 1.5 dCi 90 KM i 1.5 dCi 110 KM). Co ważne, Renault Kangoo jest jedynym samochodem dostawczym tej wielkości oferowanym z napędem elektrycznym. W cenniku znajdziemy również Renault Kangoo Z.E, którego napędza 60-konny silnik elektryczny. We wrześniu bieżącego roku do salonów trafi Kangoo Z.E 33 z powiększoną baterią (33 kWh), szybszym systemem ładowania (7 kW) oraz pompą ciepła, która ma umożliwiać programowanie temperatury jeszcze podczas ładowania. Jest to idealne rozwiązanie do centrum miast, które coraz częściej ograniczają dostęp autom ze spalinowymi jednostkami napędowymi. Renault Kangoo może być również bogato wyposażony. Mowa tutaj zarówno o klimatyzacji, jak i radiu CD/MP3/USB z Bluetooth i nawigacji satelitarnej. Kangoo to też bezpieczne auto – na pokładzie znajdziemy 4 poduszki powietrzne, ABS czy ESC.

Renault Trafic - doskonały w każdych warunkach

W przypadku gdy klient potrzebuje dużego samochodu dostawczego, który doskonale sprawdzi się zarówno w terenach miejskich (będzie cechować się m.in. dużą zwrotnością), ale i w dalekich trasach (ekonomiczne jednostki napędowe), powinien skierować swoją uwagę na kolejny model z palety aut dostawczych Renault. Mowa tutaj o Renault Trafic. To auto zawiera wiele rozwiązań, które wspomogą kierowcę i pracownika w codziennej pracy; to ważny element firmy.

Trafic oferowany jest jako furgon oraz platforma do zabudowy.

W przypadku furgonu można wybierać również w dwóch wersjach długości, dwóch wersjach wysokości nadwozia oraz w konfiguracji przeszklenia: od klasycznego furgonu dostawczego, przez furgon brygadowy, po furgon przeszklony. Możliwe jest również zamówienie auta typu combi, przystosowanego do przewozu osób (nawet do dziewięciu miejsc). Renault Trafic oferuje również przestrzeń ładunkową od 7200 do 8600 l, a ładowność może wynieść nawet do 1500 kg. Liczba możliwości adaptacji nadwozia, jak i zabudowy pozostaje prawie nieograniczona i zdecydowanie odpowiada potrzebom klientów.

W zależności od potrzeb klientów pod maską może pracować jeden z czterech silników wysokoprężnych: 1.6 dCi 95 KM, 1.6 dCi 120 KM, 1.6 Energy dCi 125 KM i 1.6 Energy dCi 145 KM. Za przeniesienie mocy na przednie koła odpowiada 6-stopniowa przekładnia manualna. Wszystkie jednostki napędowe spełniają wyśrubowane normy emisji spalin Euro6. Na pokładzie nowego Renault Trafic znajdziemy takie układy jak ABS, ESC, 6 poduszek powietrznych, tempomat z ogranicznikiem prędkości czy też system wspomagania wjazdu pod górę. Nie zapomniano również o systemie R-Link z nawigacją satelitarną i kamerze cofania, której obraz wyświetlany jest w tylnym lusterku. Dzięki szerokiemu wachlarzowi konfiguracji Renault Trafic jest idealnym połączeniem dużej przestrzeni ładunkowej z doskonałą zwrotnością (średnica zawracania to zaledwie 12 m), elastycznością i ekonomiką. Idealne auto dla bardziej wymagających klientów.

Legendarny Renault Master

Legendarny już Master jest zawodnikiem największego kalibru w palecie modelowej samochodów dostawczych Renault. Dzięki licznym potencjalnym konfiguracjom w efekcie możemy mieć ponad 150 różnych wersji auta oraz ponad milion możliwości adaptacji samochodu, które tworzone są przy współpracy Renault z profesjonalnymi firmami zajmującymi się adaptacją i specjalistyczną zabudową dostawczych pojazdów. Auto oferowane jest zarówno w wersji DMC do 3.5 t, jak i do 4.5 t. Oferta Mastera składa się z czterech długości i trzech wysokości nadwozia typu furgon oraz niezliczonej możliwości adaptacji i zabudowy nadwozia. To wszechstronne auto dostawcze oferuje aż 12 pojemności załadunkowych – od 8 do 22 m3. Samochód oferowany jest m.in. jako furgon, furgon brygadowy, zabudowa kontenerowa, autobus, wywrotka czy platforma z pojedynczą lub podwójną kabiną. Wszystko składa się na niezliczoną możliwość adaptacji i konfiguracji samochodu dla najbardziej wymagających klientów.

W zależności od wyboru wersji nadwoziowej Renault Mastera moc z jednostki napędowej może być przekazywana na przednie lub tylne koła.

Pod maską pracować może jedna z pięciu wersji diesla 2.3 dCi: 110 KM, 130 KM, 145 KM, 165 KM i 170 KM.

Wszystkie współpracują z 6-biegową skrzynią manualną, a najmocniejsza odmiana może być sprzęgnięta z 6-stopniową przekładnią zautomatyzowaną. W zależności od potrzeb klientów nowy Master może być wyposażony w m.in. system doświetlania zakrętów, system wspomagania ruszania pod górę, cztery poduszki powietrzne, czujniki zbliżeniowe, kamerę cofania, radio CD/MP3/USB z Bluetooth i nawigację satelitarną. Nowy Master cechuje się ogromną liczbą schowków, co mocno doceniane jest m.in. przez kierowców jeżdżących tymi samochodami w międzynarodowe trasy. Ponad 150 różnych wersji i ponad milion możliwości adaptacji nowego Mastera czyni z tego auta najlepszego i najbardziej niezawodnego dużego dostawczaka na całym świecie. To też lider  rynku samochodów dostawczych w Polsce w miesiącach wakacyjnych.

Zabudowy dostosowane do potrzeb klientów

Różnorodne rodzaje działalności w całej gospodarce wymagają zróżnicowanych samochodów, często indywidualnie dostosowanych do potrzeb klientów. Renault w swojej ofercie ma wielorakie możliwości adaptacji i konfiguracji nadwozia do potrzeb klienta. Aby uzyskać taki efekt, stworzono szereg kryteriów jakościowych i technologicznych, którymi objęci zostali podwykonawcy współpracujący z Renault. Obecnie na terenie całej Polski funkcjonuje kilkanaście przedsiębiorstw, które zajmują się profesjonalną zabudową i przystosowywaniem samochodów dostawczych. Są one tak wybrane pod względem różnorodności, by oferta Renault spełniała najbardziej wymagające oczekiwania klientów. Najczęściej wybieranymi samochodami do adaptacji są największe auta w ofercie dostawczej Renault: Trafic i Master. Oto niektóre przykłady możliwości zabudowy oferowanych przez Renault.

Pojazdy budowlane w różnych konfiguracjach

Aby gospodarka mogła się rozwijać, potrzebne są inwestycje. Z inwestycjami bardzo często wiążą się różnorakie budowy i rozbudowy. Aby te ostatnie mogły przebiegać sprawnie, potrzebne są specjalistyczne samochody, które pozwolą m.in. szybko dowieźć pracowników do pracy lub przewieźć niewielkie ilości towarów potrzebnych do prowadzenia prac. Dlatego też Renault oferuje tutaj m.in. samochody Renault Master w różnorakich konfiguracjach. Mówimy tu m.in. o samochodach z wywrotkami czy dostawczych z zabudową burtową wraz z pojedynczą lub przedłużoną kabiną. W takich pojazdach podróżować może równocześnie nawet sześć osób, co pozwala np. na szybkie przemieszczenie ekipy budowlanej i dostarczenie jej narzędzi potrzebnych do pracy. Dla zapewnienia lepszych możliwości jazdy po nieutwardzonym terenie nowego Mastera można wyposażyć w blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.

Pojazdy do przewozów ponadgabarytowych

Renault Master jest również częstym wyborem firm oferujących przewozy niewielkich towarów na trasach krajowych i międzynarodowych. Mowa tutaj zarówno o firmach przeprowadzkowych czy instytucjach wysyłających swoje samochody w dalekie podróże. W przypadku tych ostatnich, obok adaptacji nadwozia do przewozu towarów, potrzebne jest zainstalowanie miejsca do odpoczynku dla kierowcy. Kabinę sypialną możemy znaleźć wtedy na dachu kabiny lub za fotelami.W zależności od potrzeb klienta Master może być zabudowany jako kontener lub jako skrzynia z plandeką. Wtedy też oferuje nawet 30 m3 przestrzeni ładunkowej.

Izotermy i pojazdy-chłodnie - dodatkowe możliwości zabudowy

Kolejnym przykładem możliwości zabudowy dostawczych samochodów Renault jest zabudowa przeznaczona do przewozu żywności i towarów potrzebujących niskiej temperatury. Mowa tu o izotermach i pojazdach-chłodniach. W zależności od wyboru samochodu przestrzeń ładunkowa może oferować nawet 14 m3 na furgonetce. Dodatkowo można zdecydować się na zabudowę izotermiczną lub chłodniczą na platformie z kabiną oraz na podwoziu z kabiną. Izoterma i chłodnia są oferowane również w mniejszym modelu Trafic. Wtedy też klimatyzator instalowany jest na dachu samochodu, a do wnętrza przestrzeni ładunkowej dostęp uzyskujemy przez dwuskrzydłowe drzwi tylne oraz przesuwne drzwi boczne. Tak skonfigurowany Trafic jest idealnym samochodem do przewozu łatwo psujących się towarów żywnościowych z magazynów do sklepów i punktów odbioru w centrum miasta.

Nie tylko przewóz towarów, ale i osób

Na podstawie dwóch największych samochodów dostawczych widać, że Renault może zaoferować również pojazdy przystosowane do przewozu osób. Mniejszy Trafic w konfiguracji 6- lub 9-osobowej często wykorzystywany jest jako pojazd do lokalnego przewozu osób na lotnisko (np. Shuttle Car) lub też do dalszych podróży na trasach międzynarodowych. Dodatkowo z Renault współpracują firmy tworzące zabudowy do przewozu osób niepełnosprawnych – w takim przypadku w tylnej części pojazdu instalowana jest specjalna winda, która umożliwia podniesienie osoby znajdującej się na wózku inwalidzkim. W przypadku większego Mastera Renault oferuje odmianę BUS, która w zależności od konfiguracji może zabrać na pokład nawet 17 osób (wraz z kierowcą). Do przewozu takiej liczby pasażerów potrzebne są dodatkowe urządzenia kontrolujące czas pracy kierowcy, w które Master Bus również jest wyposażony. Jest to idealny pojazd do małych przewozów zbiorowych w mniej zaludnionych częściach miasta.

To tylko niektóre przykłady możliwości zabudowy i adaptacji nadwozia dostawczego Renault, które jest oferowane przez producenta oraz firmy współpracujące.

Finansowanie i serwis pojazdów w gamie

Kiedy już klient zdecyduje się na wybór auta, pozostaje kwestia finansowania zakupu pojazdu. Renault oferuje kilka możliwości, które pozwolą uchronić budżet firmy od nadmiernego obciążenia, jakim może być zakup gotówkowy samochodu. Coraz popularniejszą formą finansowania jest leasing oraz wynajem długoterminowy. Renault wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientom i oferuje obie te formy. Każda oferta jest dostosowana do klienta i dotyczy zarówno samego procesu zakupu (załatwianie formalności), jak i czasu po zakupie pojazdu.

Głównym programem zajmującym się finansowaniem zakupów samochodów Renault jest Renault Business Plan, który został stworzony z myślą o klientach francuskiego producenta.

Poprzez program Renault Business Plan stworzona została też sieć obsługi Renault Pro+ dedykowana klientom biznesowym.

W takim punkcie znajduje się sprzedawca wyspecjalizowany w sprzedaży pojazdów dostawczych i przeszkolony w obsłudze klienta biznesowego. W punkcie Renault Pro+ klient znajdzie szeroki wybór aut dostawczych wraz z pojazdami modyfikowanymi i zabudowami specjalistycznymi, przez co w jednym punkcie załatwi wszelkie swoje potrzeby związane z konfiguracją konkretnego auta.

Klient może zdecydować się na leasing lub wynajem długoterminowy. Oferuje on jedną, miesięczną płatność obejmującą czynsz leasingowy, ratę serwisową, assistance i koszty samochodu zastępczego przez cały okres trwania umowy. Formuła ta opiera się na leasingu operacyjnym i gwarantuje możliwość skorzystania z ulg podatkowych na tych samych zasadach (tzn. można wliczyć miesięczną ratę w koszty uzyskania przychodu oraz odliczyć podatek VAT od miesięcznej raty).

Po decyzji o podjęciu zakupu klient załatwia wszelkie formalności związane z programem Renault Business Plan w jednym miejscu.

Po finalizacji transakcji i odbiorze pojazdu co miesiąc wystawiana jest jedna faktura za wszelkie świadczenia – o równej wartości przez cały okres trwania umowy. Obsługa usług może odbywać się poprzez dedykowaną platformę online, która dostępna jest przez całą dobę. To tutaj klient może umówić się na wizytę w serwisie lub uzyskać wszelką pomoc. Po zakończeniu trwania umowy mamy trzy możliwości dalszej działalności. Można wymienić samochód na nowy i kontynuować umowę na podobnych lub lepszych warunkach, można wykupić pojazd oraz można oddać samochód dilerowi i zakończyć umowę.

W okresie do 12 miesięcy od odbioru nowego samochodu Renault z salonu można skorzystać również z pakietu Easy Service. Obejmuje on wymianę części i wykonanie przeglądów przewidzianych w programie obsługi samochodu zgodnie z zaleceniami Renault, a także dodatkową gwarancję Renault Non Stop oraz Renault Assitance w Europie przez całą dobę.

Umowy serwisowe Renault są tak skonstruowane, by chronić klienta przed nieprzewidzianymi sytuacjami. Formuła Renault Non Stop umożliwia przedłużenie gwarancji producenta nawet do 5 lat, co przekłada się m.in. na bezpłatną naprawę lub wymianę wadliwych części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych (nie są też naliczane koszty robocizny). Dodatkowo formuła oferuje Assistance obejmujący swoim zasięgiem całą Europę poprzez holowanie i pomoc drogową. Na czas naprawy samochodu udostępniane jest również auto zastępcze lub pokryte zostają koszty powrotu do miejsca zamieszkania lub kontynuowania podróży. Jedynym limitem usługi Formuła Non Stop jest przebieg 150 000 km.

I właśnie dlatego oferta samochodów dostawczych Renault jest doskonała i spełnia wszelkie wymagania stawiane przez klientów marki. W ten sposób marka zdobywa nowe doświadczenia, a dzięki temu może stale rozwijać swoje produkty.

ZNAJDŹ NAS: