Volkswagen Crafter: rozszerzona oferta wjeżdża do salonów

W podpoznańskiej Wrześni trwa w najlepsze produkcja nowego Volkswagena Craftera. Do tej pory dostępne były wyłącznie auta z DMC do 3,5 t. Teraz oferta zostaje rozszerzona o kolejne wersje: silnikowe i nadwoziowe. I właśnie dlatego udaliśmy się do Wiednia, by przetestować nowe konfiguracje Volkswagena Craftera.

2017-11-08 11:59:03

Nowa generacja Volkswagena Craftera to wyłącznie projekt koncernu z Wolfsburga. Wcześniej auto projektowane było razem z Mercedesem i współdzieliło platformę z ówczesnym Sprinterem. Teraz Crafter to samodzielna konstrukcja wytwarzana w nowo powstałej fabryce VW we Wrześni. Sprzedaż, która wystartowała jesienią 2016 r., początkowo obejmowała samochody z napędem na przednią oś oraz DMC do 3,5 t. Od teraz nowego dostawczego Volkswagena można zamawiać z różnorakim napędem (na przednią, tylną lub obie osie) oraz DMC powiększoną do 5 t. Pojawiła się również możliwość zamówienia auta w innej zabudowie niż furgon. W katalogu produktowym znajdziemy takie konfiguracje, jak: wywrotka, zabudowa kontenerowa czy specjalistyczny pojazd ratunkowy.

Na pierwszy ogień otrzymaliśmy auto z przednim napędem w zabudowie furgon i konfiguracji L4H4. Pod maską pracował 2-litrowy diesel TDI o mocy 177 KM. Moc przenoszona była na przednie koła poprzez 6-stopniową przekładnię manualną. Auto mierzy 6836 mm długości i 2798 mm wysokości. Przestrzeń ładunkowa oferuje nawet 16 m3 powierzchni – w środku można umieścić nawet sześć europalet. W kabinie zmieszczą się trzy osoby, z czego kierowca na pojedynczym i pneumatycznie zawieszonym fotelu oraz dwie pozostałe na kanapie. Wnętrze nowego Craftera cechuje się nowoczesnością i ergonomią. Mowa tutaj zarówno o ogromnej ilości schowków, które pozwolą utrzymać porządek, jak również o nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, takich jak systemy wspomagające kierowcę podczas manewrowania i jazdy czy nawigacji satelitarnej i kamerze cofania.

Drugim Crafterem, jakim mieliśmy okazję jeździć w Wiedniu, był samochód z zabudową skrzyniową i podwójną kabiną. Na pokład mogło zmieścić się aż sześć osób, z czego cztery na tylnej kanapie. Podobnie jak w pierwszym aucie, pod maską pracował 177-konny diesel, którego moc trafiała na przednie koła poprzez 6-biegową skrzynię manualną. Auto dostępne jest w dwóch wersjach rozstawu osi, a przestrzeń ładunkowa mierzy od 5,5 do 9,6 m2.

Z nowym Crafterem debiutują w klasie samochodów dostawczych najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wspomagające kierowcę.

Mowa tutaj m.in. o aktywnym tempomacie, automatycznym systemie hamowania po kolizji, systemie Front Assist (monitoruje obszar przed samochodem i wyposażony jest w funkcję hamowania awaryjnego „City”), Line Assist, Blind Spot-Sensor (układ monitorujący martwe pole i wspomagający zmianę pasa ruchu) czy też układzie wspomagającym manewrowanie podczas parkowania – wraz z systemem parkowania z przyczepą. Za odpowiednie oświetlenie podczas nocnej jazdy odpowiadać będą w pełni LED-owe światła przednie.

Z nowej fabryki Volkswagena pod Wrześnią docelowo będzie zjeżdżać nawet 100 000 Crafterów rocznie.

ZNAJDŹ NAS: